Soff-talibanerna lever än!

För några dagar sedan blev det debatt i Sörmlands Nyheter, en tidning som påstår sig ha centerpartistiska värderingar, men vars ledarsida har tagits över av en av rödvinsvänsterns ofelbara (Westerberg har heller aldrig gjort fel!) krönikörer. Vad det handlade om framgår av min kommentar, som infördes i sin helhet men givetvis följd av en ”jag tar alltid sista ordet” kommentar av Pettersson själv. Den gick ut på att han i alla lägen skulle föredra Westerberg före mig och att det var mest synd om svenskar med utländska efternamn. Rödvinshumor! De har alltid haft svårt för mitt efternamn.Centervärderad rasism?! Nåväl här är mitt inlägg!

”I sin krönika i SN tillkännager Lars O Pettersson sin devota respekt för Bengt Westerbergs ideologiska kompass. Orsaken och det yttersta beviset uppges vara ” hans civilkurage i den högre politiska skolan” när att han rester sig ur soffan och lämnade TV-studion, när jag kom in på valnatten 1991! Det finns tusentals gånger tusentals person som tvärtom menar att Westerberg förolämpade väljarna, var en dålig förlorare m.m. som inte lämpar sig för tryck!

Men givetvis kan Pettersson driva sina resonemang hur han vill. Det vore dock bra om han läste ett litet kapitel i min senaste bok Rebellerna där BW:s politiska liv beskrivs på ett mera allsidigt sätt.

De dagsaktuella frågorna är av annan sort.

–         Är det rätt och riktigt att en person med dubbla och väl tilltagna riksdags- och statsrådspensioner ska ha ytterligare 75.0000 kronor i månaden för hedersuppdraget att vara ordförande i Röda Korset. Eller är det ännu ett bevis på hur svenska yrkespolitiker ser mer till egen vinning än till sitt självklara uppdrag att föregå med gott exempel? Min egen slutsats är att det är synd om Westerberg. (Urspr. August Strindberg)

–         I andra länder hade det varit en självklarhet att ordföranden avgår för att rädda organisationens anseende. Bryr sig inte styrelsen om hur det går för RK??

–         Är det rätt att ge politiker uppdrag som ”tack för senast”? Det var inte kompetensen som styrde valet av ordf. i RK.

 Till sist en liten observation: Krönikör Pettersson tycker att det är beundransvärt när någon reser sig och går för att jag kommer in i rummet. Låter som en förolämpning, tycker jag. Men det gäller att passa sig; Om jag hade sträckt fram handen och Westerberg – på talibanmanèr – inte tagit den hade han fått ytterligare 60.000 kronor av Tingsrätten (enligt färsk modell), men det är så dags att tänka på det nu! Det är synd om svenskarna.

Ian Wachtmeister”

12 kommentarer till Soff-talibanerna lever än!

  1. Hajen skriver:

    Bengt Vetbästeberg är en katastrof för Röda Korset, svenska humanitära organisationer, svensk moral, politikers uppträdande, nationens anseende mm. En politiskt korrekt pratkvarn i nivå med Gudrun Schyman.

  2. rogerklang skriver:

    Bengt Westerberg är en vandrande Anomali, som borde förpassas till 80-talet! (Du vet väl vad en anomali är, Ian?) 80-talet var förvisso min ungdomstid (och in till mitten av 90-talet), och på grund av det var jag ytterligt olycklig under hela min ungdom. Det kan jag tacka Bengt Westerberg, Olof Palme och Ingvar Carlsson för! Jag hade ett fysiskt förfulande handikapp som inte blev vackrare av kvinnoförlusterna och flyktinghysterin som våra politiker haussade upp som grädde på moset. Jag var ett av offren för deras människofientliga politik (svenskar var ju inte människor om de hade mina reaktionära åsikter).

    Så gaska upp dig Ian, det är du som har rätt!

    Mvh Roger Klang, Lund Scaniae

  3. Allemand skriver:

    Oförskämt av Bästeberg, men tyvärr fattar han inte det själv.

  4. Bengt Nilsson skriver:

    Ian Du skriver som många av oss tänker när det gäller denne storpajasen bengt westerberg.
    RK har vi och många av våra vänner skänkt många tusentals kronor under alla åren, men det slutade vi med i samma stund som superpajasen (läs landsförrädare) började att ”arbeta” på RK!
    Denne landsförrädare bw har inte ens en gång vett att skämmas riktigt ordentligt för allt han ställt till med för oss produktiva skattebetalare.
    Ett riktigt kok stryk först och därefter skulle bw sättas på en anstalt för straffarbete livet ut, och märk väl utan någon som helst ersättning förutom mat och logi!

  5. Kachina skriver:

    Det kanske är lite väl sent att begära skadestånd från DO, men agerandet vid det tillfället var det som definitivt släckte Westerbergseffektens låga, för gott.

  6. Cavatus skriver:

    Fast jag var ganska ung och naiv vid detta tillfälle (när BW reste sig och gick ut) gjorde min ryggmärgsreaktion att jag blev helt förstenad och brast ut i orden: ”men vad gör karln?”. Jag blev sedan mållös och trodde inte att det var sant att man kunde uppföra sig så ouppfostrat. Vilken j-a skitstropp, tänkte jag.

  7. soli01 skriver:

    Ian – det blev väl en nolla för mycket på en redan nolla.🙂

  8. bom skriver:

    Det finns en tråd på Flashback Forum avd skvaller som behandlar riksquislingen BW. Det verkar som om nästan ingen har något gott att säga om den tragiska figuren. Färghandlarsonen från Slöddertälje som skulle bli med.doktor men inte var så byxad i lilla huvudknoppen. Jag ser en parallell med Tokolle Johansson som skulle bli civilekonom, men inte heller i det fallet fanns huvud nog. Och båda blev de i stället landsförrädare.

  9. GalaXyBloggen skriver:

    Du är en riktig karl Ian och Bengt Westerberg en liten fjolla. Det där han gjorde när han reste sig och gick ut från en debatt i TV visade vilken nivå han befinner sig på. Han saknar totalt hyfs och vanligt folkvett.

    Någon borde ha tagit honom i örat då han var liten och talat om för honom hur man beter sig gentemot andra. Hur kunde det få gå så långt? Istället för att till exempel stå och hänga på en spade, eller jobba på ett lager (något han kanske skulle ha klarat av)så befinner han sig nu i politikens finrum.

    /Mats Carlsseon
    Holmsund

  10. foxel skriver:

    Denne Bengt Westerberg borde granskas närmare. Hur kunde de enorma bedrägerierna som af Donner gjorde ske under hans ledarskap? Vidare borde andra mindre smickrande detaljer i hans liv granskas. Wikipedia skriver om 4 olika relationer med kvinnor men det finns fler.Men vissa åtnjuter journalistisk immunitet i detta land

  11. Björn skriver:

    Jag är glad att förnuftet fortfarande finns hos personer som dessutom tar tid till att få ut åsikter bland folk. Det är något allvarligt fel i samhället när sådana som B Westerberg kan glida runt på andras bekostnad. Var irriterad på honom redan på 90 talet, och nu dyker det här med Rk upp, där smilfinken än en gång sitter utan skam o skryter. Hans agerande i soffupphoppet fick mig att totalsåga denna kvartsfigur. Har folk i landet svårt att få upp ögonen?

  12. Carl Norberg skriver:

    Intelligenta gangsters styr belästa busar för att kontrollera nyttiga idioter.

Kommentera

