Program om Ny Demokrati på P 3 Dokumentär

Söndagen den 11 0ktober sänder P 3 en dokumentär om Ny Demokrati. Den har gjorts av anton.berg@a-one.se och jag har inte en aning om hur den är gjord mer än att han intervjuat diverse aktörer i dramat om uppstickarna, bl.a. Bert Karlsson och mig själv.

Programmet bäörjar kl. 18.03 och kan även höras i efterhand på www.sr.se

Vem vet , det kanske rent av ÄR en dokumentär utan etablissemangets sedvanliga och nedsättande invektiv. Sanningen segrar till slut (finns det de som tror…).

82 kommentarer till Program om Ny Demokrati på P 3 Dokumentär

  1. mrmhalland01 skriver:

    Ian,

    Nu har du hörts i P4, nytt program i P3.
    Din bok är känd och omtalad innan den ens har kommit ut.
    Din blogg besöks av många.

    Ditt namn är för tillfället i var mans mun.

    Smid medans järnet är varmt.
    Samla ihop några meningsfränder och bilda ett nytt parti.
    Som du själv har sagt, ni var lite för tidiga med ND.
    Nu har nya väljare tillkommit och de är inte intresserade av att välja ”traditionellt”, de väljer det parti som stämmer med deras åsikter.

    Det behövs människor i riksdagen som inte accepterar det eviga ryggdunkandet och åtgärder som gynnar den egna plånboken.

    Om någon inifrån riksdagen börjar prata med ”folket” får de styrande kalla fötter och blir så illa tvungna att regera för Svenskarnas gagn och inte deras personliga.

  2. Ian Wachtmeister skriver:

    Det ligger något i Dina kommentarer. Jag märker hur de rättrogna sluter leden och gör vad de kan för att försvåra försäljningen av boken Rebellerna, innan de ens läst den!
    Uppstickare är det värsta de personer vet, som tror att de äger demokratin!

  3. Blåtand skriver:

    mrmhalland

    Jag tror det ligger mycket i vad du skriver.
    Tyvärr föreligger risk för att extrema konspirationister (no names) i vanlig ordning ”spammar sönder” den seriösa kritik som förhoppningsvis byggs upp mer och mer i folkdjupet, vilket då kan leda till att allt upparbetat förtroendekapital spolieras.

    Ian m.fl. kan/vill ej förändra världen men är väldigt duktiga på att sätta fingrarna på problematiken som berör ”oss vanliga” i stort som i smått (dvs såväl svenska vardagsfrågor som vissa vansinnigheter inom EU- byråkratin).

  4. mrmhalland01 skriver:

    Jag kan meddela att P3-programmet redan nu finns att ladda ned från sr.se

  5. mrmhalland01 skriver:

    En dokumentär var det nog trots allt.

    Jag tror att Ian kan lyssna på den och ändå ha en något sånär trevlig helg.

    Anton Berg fokuserade väl inte direkt på det som var positivt, men huvudpersonerna fick ändå komma till tals.

  6. Kachina skriver:

    ”Tyvärr föreligger risk för att extrema konspirationister (no names) i vanlig ordning ”spammar sönder” den seriösa kritik som förhoppningsvis byggs upp mer och mer i folkdjupet,…..”

    Va, menar ni att folkdjupet börjar vara missnöjda?

    Ny Demokrati med Carl Norberg som finansminister och solis som socialminister, det vore nå´t det. Jag tar naturligtvis statsministerposten. 🙂

  7. mrmhalland01 skriver:

    Haha…riktigt kul idé Kachina.

    Läs inte detta om ni inte har gott om tid, det är rent trams för att bloggvärlden är så tyst och tråkig idag.

    Tänk att bilda ett parti av alla kommentatorer på denna blogg🙂
    Vilken salig blandning det skulle bli, men, onekligen ett parti med någon som representerar varje medborgares ståndpunkt.

    Nej, Kachina, vi kan inte ha dig som Statsminister.
    Det vore pinsamt om du började skrika om brunrockar mitt i ett möte med Angela Merkel.

    Du får inte heller bli ”inrikes biståndsminister”🙂
    Försvarsminister ?

    Soli01 är självklar som justitieminister.

    Josef…Kulturminister ? eller kanske baktidsminister ?

    Blåtand idrottsminister.

    Vältaliga Anna är självklar som Statsminister.

    Helena Palena, jordbruksminister.

    Per, sakkunnig hos Carl på finansdep.

    Själv kan jag nog vara sakkunnig hos solis på socialdep.

    Tanja är ju given som jämställdhetsminister.
    Vilket gäng !!

    Vilka har jag glömt ?
    Detta var bara de som poppade upp ur minnet.

  8. soli01 skriver:

    mrmhallan01 – tack för tipset ang programmet på P 3. Gick bra att ladda ned redan nu och var intressant att återuppliva vad som hände runt Ny Demokrati.
    Westerberg gjorde dock bort sig rejält, tycker jag.

    Den ”regering” du här har satt ihop verkar dock inte övertygande på alla poster.🙂

  9. Carl Norberg skriver:

    Jag vill vara kulturminsiter, inte finansminister.

  10. soli01 skriver:

    Carl Norberg – tveksam om du blir godkänd då stavningen glimsade.🙂

  11. Kachina skriver:

    Efter de senaste veckornas nyhetsrapportering, får man ta sig en funderare på om våldet i Storstadstriangeln för närvarande skördar fler offer än våldet i Irak?

  12. Blåtand skriver:

    Mister K
    Storstadstriangeln? Menar du Skellefteå – Byske – Piteå?

    mrmhalland
    Tack för förslag till utnämning av mig till idrotssminister men . . . . . . eftersom jag inte på några villkor vill sammankopplas med en föregångare på den posten som heter Bosse Ringholm, vill jag vänligt men bestämt avböja min kandidatur.
    Finns ingen ledig post som generaldirektör i stället?
    Då kan man ju, som vi alla känner till, avsättas och ändå bibehålla lönen🙂

  13. Carl Norberg skriver:

    Ja korrekturläsning är uppenbarligen fortfarande inte min paradgren, det måste finnas fler som begriper något om ekonomi och som inte enbart lärt sig papegojkunskaper, och ändå är intresserad av att vara finansminister, eller så är det väl just detta som nu så väl sammanfattar det innevarande läget.

    Men visst skulle jag väl ta på mig ansvaret för ekonomin, även om jag är mera kulturellt intresserad, men det är väl sannolikt inte så att det nu kommer tider för slika önskemål framgent, alla bör och kommer nog att tvingas göra vad de kan bäst för allas och sin egen skull.

  14. soli01 skriver:

    Carl Norberg – kan det vara någon tröst att inte vara ensam, känner flera bl a på mycket nära håll.🙂

  15. Per skriver:

    Jag vill vara utbildningsminister.
    Solsburyhill kan ta den vakanta posten som
    finansminister.

  16. Per skriver:

    Jag kan knappast kvala in som sakkunnig på finansdepartementet enbart för att jag kan läsa
    vad Carl skriver.

  17. Carl Norberg skriver:

    Nåja Per, du klarar ju av att lösa förelagda uppgifter till din yttersta förmåga, och i detta även att öveträffa dig själv, och det räcker sannolikt rätt långt inom i princip alla sammanhang.

  18. Carl Norberg skriver:

    Jag brukade en gång i tiden säga att det inte spelade någon roll vilken typ av verksamhet gruppen sysselsatte sig med, det var likafullt ledningen och dynamiken som avgjorde vilket resultat som uppnåddes.

    Och så är det ju naturligtvis inom givna ramar för naturlagarna.

  19. Torsten skriver:

    Jag vill vara det och jag vill vara xxxminister??

    Vad har det tagit åt Er?
    Vet Ni inte att det är Statsministern som utser sina ministrar😐
    Ni får vackert vänta vid Era telefoner tills Anna hör av sig🙂
    Några blir glada och stolta. Ni andra får förbli i en gnällig opposition🙂

  20. Per skriver:

    Torsten, du blir som skräddarsydd till trippelexminister.

    Och visst är det dynamiken inom ramarna som avgör
    potentialen, i alla sammanhang, det är lätt att
    instämma med.
    Dessutom viktigt att förstå när man ramar in något.

  21. mrmhalland01 skriver:

    haha…det här blev ju riktigt kul🙂

  22. mrmhalland01 skriver:

    Torsten är ju en given transportminister.
    Ska vi frakta på vägarna ska vi göra det med stil🙂

  23. Kachina skriver:

    Orientaliska bönemattor på transportministeriet som dessutom vänds mot Manhattan vid det obligatoriska bugandet fem gånger per dag?

    Nej, allvarligt talat. Ian Wachtmeister har faktiskt en del kvar att göra inom politiken. Han bör nog överväga att forma något sorts alternativ.

  24. Kachina skriver:

    Partiprogram?

    När det är kallt i Norrland, står vinden stilla.

    Någon måste få Riksdagens ledamöter att förstå innebörden av detta och hur det påverkar elproduktionen från vindsnurror.

  25. Carl Norberg skriver:

    Men det känns som om att oavsett hur många illusoriska exempel som anförs, så vill bara massan tro på det som överheten förmedlar.

    Att temepraturväxlingar/skillnader utgör ett metrologiskt fundament för uppkomsten av vind, bekymrar inte alls dem som tar till sig vad media och makten brölar ut.

    Och att Obama säger att Nobelpriset skall bli ”a sign for action” det tycks alla likställa med passivitet och oförändrat liv.

  26. soli01 skriver:

    Kachina – ser att du är lite orolig för vindkraften. Det kommer inte att förslå långt med denna kraft. Vi ska bygga nya moderna kärnkraftverk och det ska vi börja med snarast. Det finns nya bränslen (Torium) till dessa, men det talas det tyst om.
    Märkligt! Finnarna tänker lite längre än oss svenskar och de planerar ytterligare utbyggnad. Vi får nog i slutändan köpa vår elkraft därifrån. Vi får lita på andra.
    http://www.illustrertvitenskap.com/polopoly.jsp?d=147&a=4902
    Missa inte P 3 nu ikväll kl 18.03 om Ny Demokrati. Är intressant eller lyssna direkt även nu går bra.

  27. Rosenhane skriver:

    Själv skulle jag bli mycket glad om regeringen utsåg mig till generaldirektör för Ändringsverket.

    Sedan vill jag lobba för att att Cecilia Stegö-Chilò åter ska få hand om kulturdepartementet( förutsatt att hon har betalt tvlicensen), så att hon kan fullfölja sin plan att rensa rent på Sveriges Radio!

    Maggie Thauersköld och Lars Bern på Klimatdepartementet är självskrivna!!

  28. Carl Norberg skriver:

    Ja SR-rensningen hade nog varit välgörande för det mediala klimatet i landet.

  29. bestofmankind skriver:

    Anna som statsminister? Jösses hur många statsministrar behöver Ni?

    Anna har minst 6 st pseudonamn. Peace Anna.🙂

    Självklart skall det vara Kachina – om Ni vill att båda en hjärna och ett hjärta skall finnas med Er regering.

    (Jag kanske tom byter parti.🙂 )

  30. Tanja Bergkvist skriver:

    Kachina – pax för skol- och utbildningsminister samt genusminister!😉

    mrmhalland01 – jaha jag ser nu, tack för jämställdhetsministerposten!🙂 I mitt horoskop står dock att jag ”hellre är makten bakom kulisserna än innehar den höga positionen själv”. Så jag tänkte att jag kunde bli rekryteringsansvarig, dvs alla som ska in måste passera genom mig först, annars kommer infiltratörer och splittrare att ta över på nolltid så jag vill vara ”partifilter” – ha ha, just det, ny tjänst: PARTIFILTER!😉 Och så vill jag bli internutbildningsansvarig också – det finns inget utrymme för tabbar, alltså måste jag även bli sk PARTISPACKEL som täpper igen alla sprickor och i synnerhet eventuella kunskapsluckor redan i förväg.

    Just det ja, en liten detalj: någon måste köpa upp alla befintliga medier också😉

  31. Tanja Bergkvist skriver:

    Per, va f-n jag skulle ju vara utbildningsminister!!! OK men ta du den posten då så får jag vara internutbildningsansvarig inom partiet, det var ju ändå det jag hade tänkt. Får jag skriva dina tal då, vi kan ju samarbeta?

  32. Tanja Bergkvist skriver:

    Vem ska hålla i partibloggen?

    Torsten, som transportminister bör du sätta dig in i följande lilla vansinne först – bara så att du vet vart du har hamnat: http://tanjabergkvist.wordpress.com/category/transportgenus/

    I Kommunikationskommitténs slutbetänkande från 1997 står skrivet att ”jämställdhetsaspekter ska genomsyra all verksamhet inom transportområdet” och att ”jämställdhet ingår som ett del av de transportpolitiska målen” och är ”en av de övergripande frågor som ska sätta prägel på hela transportpolitiken.”

    År 1999 beslutade regeringen om Jämit, Jämställdhetsrådet för transporter och IT. Detta råd har som uppgift att bland annat ”följa och analysera olika jämställdhetsfrågor inom IT- och transportområdet”.

    Så här står det i SOU 2001:43 om jämställdhet inom transportsektorn och underlagsrapport till JÄMIT:

    ”Med psykoanalysen synliggörs det maskulina i talet om fallos, där tecknet fallos blir målet för ett allmänt mänskligt begär, ett tecken för det allas begär strävar efter. Subjektet blir alltså – i och med Freuds och Lacans psykoanalytiska tänkande – benämnt och markerat med kön. Och det kön som får ett namn är det manliga. Med benämningen blir det tydligt att det är ett maskulint tecken det är fråga om. Det kvinnliga saknas, det är oartikulerat. Irigaray utvidgar vyn från den morfologiska könsskillnaden till en bredare kulturell och språklig skillnad. Endast en enda betydelseekonomi har varit rådande i det västerländska tänkandet: Den manliga, den fallogocentriska. Här har alltså könsskillnad inte getts någon betydelse. Mot bakgrund av teorin får frågeställningarna fördjupad karaktär. Hur ser den rådande diskursen ut inom kollektivtrafikområdet artikulerad av tjänstemän och politiker i Östergötand?”

  33. Tanja Bergkvist skriver:

    Per, som utbildningsminister måste du för övrigt ta itu med allt detta: http://tanjabergkvist.wordpress.com/category/skolgenus/

    Lycka till!😉

  34. Tanja Bergkvist skriver:

    soli01 och Kachina, jag ser att ni intresserat er för bränslefrågan. Då vill jag bara pasa på att tipsa opm att genusperspektivet även måste genomsyra SLUTFÖRVARET AV ANVÄNT KÄRNBRÄNSLE:
    http://tanjabergkvist.wordpress.com/2009/03/10/genusaspekter-pa-slutforvaringen-av-anvant-karnbransle/

    Måste lägga in uppföljaren också i rättvisans namn eftersom Svensk Kärnbränslehantering AB visst hade synpunkter på mitt blogginlägg, ha ha🙂
    http://tanjabergkvist.wordpress.com/2009/03/13/ingen-panik-i-genusfragan/

  35. Tanja Bergkvist skriver:

    Rosenhane, ”Ändringsverket” – ha ha!🙂 Glöm inte ”avindoktrineringsdepartementet”. Men det kanske kan skötas på ett smidigt sätt via skolväsendet?

  36. Carl Norberg skriver:

    Och ekonomin, den fick lösa sig ändå…

  37. Per skriver:

    Ja Carl, du har ju lärt oss att pengar bevisligen bara är papper å vem vill vara minister över en papperstiger?

    Tanja, som utbildningsminister vill jag ta de inbillade och avbilda dem så att genusbabblet blir ombildat till att endast kunna bildas på canvasrullar
    nere i nån källare vaktad av någon obildad.
    (Vad hette nu den där tysken som hade avlat flitigt på sin dotter, hm..)

  38. Kachina skriver:

    Tanja

    Vi skall inte slutförvara använt kärnbränsle. Vi skall lära oss att upparbeta det, sära atomerna, till ofarliga komponenter.

  39. soli01 skriver:

    Tanja – du som verkar vara insatt i genusperspektivet.

  40. soli01 skriver:

    Nu var det krångel igen. Internet inget att lita på?
    Provar igen då; Tanja du som verkar insatt i geneusperspektivet. Förklara med enkla ord vad som är på gång? Genus är väl i stort skillanden socialt mellan män och kvinnor. Jag blir bara irriterad på allt!

  41. Carl Norberg skriver:

    Kachina har helt rätt i detta, som kommer att heta isotopekonomi.

  42. Tanja Bergkvist skriver:

    Per, ja genuseriet ska in på museum för gott, så det får bli en fråga för kulturministern då istället kanske?🙂

    Kachina det låter bra, då får vi ha en atomfysiker som energiminister – det blir en regering som heter duga!

    soli01 – hur ska jag på några rader kunna sammanfatta alla tusentals sidor av offentliga utredningar kring genus? Jo, men det stämmer det du skriver: genus är det sociala könet medandet biologiska är det biologiska. För dem som accepterar att det finns. Kolla in BO ROTHSTEINS GENUSBREV TILL FORSKNINGSRÅDET apropå ”biologisdk kroppsräkning” – klockrent🙂 http://tanjabergkvist.wordpress.com/2009/10/05/rothsteins-genusbrev-och-genusforskningens-dilemma/

  43. Helena Palena skriver:

    Ja, jordbruksminister passar mig bra. Kan branschen. Har sakkunniga runt mig hela dagarna. Just nu är De Laval här och sätter in en robot. Och en röd buss från Husdjurstjänst som fyller på fryst tjursperma.

    Men jag vill också vara politisk sakkunnig på finansen och vill ha Solsburyhill som finansminister.

    Så vill jag har ett finger med i spelet när det gäller upphandling av vaccin o s v. Socialstyrelsen, Smittskyddsintstitutet och dom andra tomtarna som beställt 2 doser till varje svensk – 18 miljoner – á 3 miljarder står med brallorna nere. Dom är skadliga för vår folkstam och vårt rike. Ekot basunerade just ut att EU bestämt att det räcker med EN dos.

  44. Blåtand skriver:

    Jag tycker att kommentarerna här ovan mer och mer börjar likna vad som hände när Ny Demokrati började spåra ur (dvs mot slutet av första sejouren i Riksdagen).
    Då tog alla virrpannor över efter eget bevåg/intresse, Ian drog sig mer och mer ur och en kombinationa av allt detta var att hela partiet spårade ur.

    Har man ingen gemensam struktur finns ingen politisk framtid. Tyvärr, tyvärr🙂 🙂

  45. Tanja Bergkvist skriver:

    Blåtand, berodde inte urspårningen delvis på (iaf enlig vad jag förstod av programmet) på att partiet bildades ganska snabbt, fick snabba framgångar, drog till sig massor med folk, och man behövde representanter, som säkert tyckte ganska olika i flera frågor. Om man nu fortfarande tror på partipolitik (det finns ju andra sätt) måste man bygga långsiktigt med en välgenomtänkt ideologi som gör att svaren på de flesta frågor blir enhetliga. Det är bland annat detta jag menar när jag säger att det behövs ett ”partifilter” (det måste ställas höga krav på representanter i flera avgörande avseenden) och att det behövs internutbildning. Innan folkk ens vet att det finns ett parti. För den som orkar engagera sig….

    Ta kommentarerna med en nypa salt😉

  46. Helena Palena skriver:

    Tanja: Helt rätt! Trodde Blåtand att detta var på riktigt! Skulle tro det!

    Förresten vafan ska man in i riksdagen att göra när all makt har lämnats över till EU utan knut! Heja Vaclav Klaus! Jag håller på dig.

    Du är Europas sista kejsare. Bara så du vet.

  47. Blåtand skriver:

    Tanja,
    Jag tar kommentarerna med en hel näve Flingsalt (Karl Johan, från havet)🙂

    Och jag är överens med din skrivning här ovan till 100%!
    Med tillägg att vi skulle behöva en ”Bo Rothstein- kopia” (tror ej originalet är tillgängligt men det vore naturligtvis ännu bättre!

    PS F.ö. gillar jag ej att du lättvindigt avsatte den av mrmhalland ursprungligen föreslagna Anna som statsministerkandidat. DS 🙂

  48. Blåtand skriver:

    Helena

    Ibland är du bara så snabb med dina kommentarer (fördömanden/åsikter/uppfattning om andra) att du riskerar att bli betraktad som en aning korkad!
    🙂

  49. Tanja Bergkvist skriver:

    Blåtand, jag har väl inte avsatt Anna som statsministerkandidat? Jag minns inte att jag hade synpunkter alls på statsministerposten, utan det var utbildningsministerposten – vill jag minnas! Anna får gärna bli statsminister🙂

  50. Tanja Bergkvist skriver:

    Vi glömde ta in Fredrik Lindström. Här hans senaste
    artikel: http://www.aftonbladet.se/kultur/article5934288.ab

    Och så måste vi ha Eberhard som socialminister. Det är tydligen vi tre som ska fixa till det här landet, ha ha🙂
    http://www.corrupt.org/news/these_three_men_and_women_are_remaking_sweden

  51. Anna skriver:

    Ang. ev ministerpost.

    Mitt bidrag till ”den nya oppositionen” får stanna vid att jag kan tjänstgöra som chaufför åt den utsedda/valda/handplockade/egenutnämnda partiledningen på denna blogg.

    Som flera av er känner till glider jag dagligen fram i min Mercedes (nyare, större och mer distinkt spinnande än Torstens🙂 ), propert och representativt klädd (gärna föredragandes LV- utensilier🙂 ).

    Vår partiledning kommer mao att kunna färdas minst lika ståndsmässigt som våra politiska motståndare och detta sker naturligtvis helt kostnadsfritt (jag sponsrar)!

    Vill med emfas tillägga att även vår lille ekorre uppe i Byske samt Carli Boy är välkomna att åtnjuta denna tjänst – no hard feelings🙂 !

    Mina enda restriktioner är helt utopiska för inte är väl de båda fackliga och socialdemokratiska giganterna a/den lilla argbiggan bestofmankind eller b/hela Götets rabiata tant Hilary aktuella som tilltänkta ämbetsmän (förlåt kvinnor?? – flera identiteter??)🙂

  52. mrmhalland01 skriver:

    Tänk dig för Anna, det är ett farligt jobb.
    Du kommer väl ihåg vad Stig Malms chaufför fick bära hundhuvud för ?🙂

  53. Anna skriver:

    mrmhalland

    Om jag minns rätt så kom den gamle LO- pampen Stig Malm (och en LO- pamp har naturligtvis alltid en privatchaufför vid sin sida för LO:s kursgårdar har av hävd välfyllda ”barskåp”) åkande och såg plötsligt dåvarande sossekvinnoförbundets ordförande Margareta Winberg komma gående på trottoaren och då började hans chaufför tala om att där kommer delar av fittstimmet gående.
    Tror detta är en skröna som Stig Malm själv är upphov till. Dylikt språkbruk var (är??) vanligt inom många LO- förbund! 🙂

  54. Anna skriver:

    Men jag tar risken . . . . . . . . trots Byskebusens
    burdusa språkbruk under hans tid som in- och utkastare på Reeperbahn under -60- talet🙂

    Men den lille filuren har ju stadgat sig med åren och är nu en framåt samhällsmedborgare som kör sin plogbil i ur och skur🙂

  55. mrmhalland01 skriver:

    Visst var det så Anna.
    Här var det dock uppenbart att den stackars chauffören fick ta skott för pampens egna bevingade ord.

  56. Kachina skriver:

    Tack för erbjudandet Anna, men jag föredrar att köra plogbil mellan de olika frukost-, lunch- och middagsförhandlingarna.

    Det är liksom lättare då, att ta sig genom trafikstockningarna och de demonstrerande folkmassorna.

  57. Blåtand skriver:

    Anna

    Du får gärna tjänstgöra som min chaufför. Får jag plats i framsätet🙂

  58. Kachina skriver:

    Jag kan tänka mig att åka Merrcedes under förutsättning att jag får sitta i framsätet och att Anna håller händerna på ratten🙂

  59. Blåtand skriver:

    Mister K

    Jag är övertygad om att Anna känner till att man vare sig skall tala i mobiltelefon eller leka med ekorrar när man kör bil🙂

  60. […] Bert Karlsson som vill införa diktatur i Sverige för att vanligt folk är dumma, ledde faktiskt ett politiskt parti som hette något med demokrati och var representerat i riksdagen för inte så länge sedan. Låt oss inte upprepa det misstaget […]

  61. Blåtand skriver:

    Per Altenberg – en värdig efterträdare till Bengt Westerberg

    Och sådana kallar sig liberaler . . . . . . .

    Jag vill kalla deras framtoning för inskränkt folkskollärarmentalitet när den är som sämst 🙂

  62. Jonas Karlberg skriver:

    Författaren till boken lasermannen Gellert Tamas
    Sa att enda skillnaden på 1990 talet och idag
    Det är att vi inte har något rasistiskt parti i riksdagen
    Det hade vi då med Ny demokrati
    Passar vi oss inte så har vi det igen med Sverigedemokraterna
    Sedan sa han att det är väldigt farligt prat om vi och dem
    Alla vill tillhöra vi inte dem
    Fördomar fördummar människan
    Mot rasism och okunskap i Sverige
    Inga rasister i Sveriges riksdag 2010 !
    Sverige skall vara en nazist och rasistfri zon !
    Hellre mångfald än enfald i Sverige !
    Tack för mig tjohej !

  63. Torbjörn skriver:

    Jonas Karlberg:

    Ett av problemen är att det finns alldeles för många utlänningar i Sverige, som dessutom i tid och otid talar om för oss svenskar hur vi ska vara. Gellert Tamas inkluderad. Fördomar och rasism hittar du hos alla folkslag, framförallt hos alla dem som invandrat till Sverige, vilket är sisådär en 170 stycken. Ner med mångkulturen. Sverige är svenskarnas land.

  64. Josef Boberg skriver:

    ”RASISM/FRÄMLINGSFIENTLIGHET = RELIGIONSMOTSÄTTNINGAR TILL ALLT ÖVERSKUGGANDE DEL” – som jag ser det i vart fall.

    Dock… – fortfarande är ca 82 % av medborgarna svenskar med svensk bakgrund = som har sina rötter i kristenDomen.

    Men visst är världen överbefolkad, tyvärr tyvärr…💡

  65. Jonas Karlberg skriver:

    Torbjörn
    Jag såg ett klipp på Youtube
    Där lasermannen sa att Ny demokrati inspirerade honom
    Andelen utlandsfödda uppgår till 1,2 miljoner och det är ungefär 13 procent av den svenska befolkningen och där finns tusentals med läkare och tandläkare och forskare och professorer vid våra universitet och högskolor och utan dessa får vi alla det mycket sämre.
    Däremot kan vi säkert avvara några hundra tusen SD-sympatisörer, om det finns något land som vill ta emot dem?
    Till stor del byggdes den svenska stålindustrin upp av valloner.
    Kolla runt lite på svenska byggarbetsplatser och i tung industri. Om du ser någon svetsa, t ex, är det ganska troligt att det går bättre att tala finska än svenska med vederbörande.
    Vem ordnar din mat på krogen? Vem städar på ditt jobb? Vem tar hand om dej då du behöver sjukvård? Vem kör dej till jobbet med buss, tunnelbana eller taxi?
    Jag läser i tidningen att ny undersökning säger
    Att invandringen kommer i framtiden vara 1 viktigare resurs för Sverige än barnafödandet
    Charlotta Hedberg för globaliseringsrådet säger
    Att det skulle få tunga ekonomiska konsekvenser
    För svenska samhället om invandringen avstannade
    Vi får 1 ökad försörjningsbörda
    Med allt fler äldre och allt färre som kan försörja dem
    Minskad öppenhet är aldrig bra
    Man kan dra parareller med Danmark där man stängt gränserna
    Där kan man se 1 minskad utveckling jämfört med de nordiska grannarna
    Utan invandrare stannar Sverige så enkelt är det !
    Svenskhet förändras ständigt och jämt
    Och har gjort så, enda sen den dagen Sverige fick en
    gräns.
    Ref:
    Ge oss Sverige tillbaka, jag snackar om hela kakan
    Ge oss Sverige tillbaka, ge inte bort det till nån
    Sverigedemokrat va?
    Ge oss Sverige tillbaka, som det var innan de började
    hata
    Vi tar Sverige tillbaka, vi valurnan och ute på gatan!
    Inga rasister i riksdagen 2010 tack !
    Hellre mångald än enfald i Sverige

  66. Blåtand skriver:

    Vad har vi gjort för ont?

    Först drabbas vi av BlåbärsJocke och Ekorrgubben.

    Därefter kommer herr Jonas Karlberg . . . . . . .

    (Och däremellan småbuset Torbjörn och Per)

    Nu firar jag helg i stället 🙂

  67. soli01 skriver:

    Att jämföra valloner med det som pågår nu i Sverige är ju bara för dumt. De var för det första oftast personer med kristna värderingar och det glöms bort. Detta är en ytterst viktig faktor. Här är det flera som har rötter från vallonerna och det var mycket bra, men skillnaden mot dagens invandrig är påfallande. Vi vill inte bli ett islamskt samhälle och därför finns nu en rädsla för detta. Är det så konstigt?

  68. Jonas Karlberg skriver:

    Soli01
    Precis som Magnus Betne´r sa att vet ni hur många terrordåd som begicks i hela EU förra året ?
    498 Stycken
    Hur många av de dåden var det muslimer som begick ? = 1
    Varför är folk i Europa så rädda för islam då hahaha
    Precis som ståupparen Magnus Betne´r sa Vi vet att muslimer är farliga
    De läser koranen sedan så flyger de in ett flygplan i höghus på ren reflex hahaha
    Sorgligt att vissa tycks tro det i Sverige !
    Jag såg ett program på tv förut !
    Då var det en religionsforskare som blev intervjuad
    Han sa att efter 11 september så var folk emot religionen islam
    De sa att det är en farlig religion det är struntprat!
    Kristendomen är minst lika farlig
    Alla religioner människan tror blint på är farliga
    Jag har jobbat med muslimer de var ofarliga
    De var inga självmordsbombare eller hedersmördare !
    Inga rasister i Sveriges riksdag 2010 !
    Hellre mångfald än enfald i Sverige !

  69. Kachina skriver:

    Den högerextrema kristendomen är lika farlig som islam och judendomen.

    Men, vi skall komma ihåg att vi under 60/70-talen rensade ut ”det svarta prästerskapet” ur våra kyrkor.
    Vår kristendom predikar nu de mjuka evangelierna istället för Paulus vantolkade dogmer.

    Vi vill inte ha tillbaka ”det svarta prästerskapet” i form av imamer. Vi vill inte leva under Muhammeds dogmer, en Muhammed som i sig var en av de första att ta till sig de då från Rom etablerade vantolkningarna av Paulus.

    Judendomen kan vi glömma, om vi lämnar dem ifred. De prackar inte på andra som inte hör till Guds Egendomsfolk sin religion.

  70. soli01 skriver:

    Jonas Karlberg – har inte pratat om terrordåd. Vem som gör vad där är inte lätt att veta – bara ana.
    Vi klarar oss bra med kristendomen, men vill någon syssla med annan religion så må det vara fritt. Jag är inte inne på förbud för något i det sammanhanget.
    Däremot ser jag en fara om det blir för mycket av en enda ”sort” och det rubbar jag inte på. Mångfald är inget som är fel, men enkelriktning är av ondo. De ser inte långsiktigt och vem som är rasister i detta sammanhang kan man fundera över. Vissa utövar något sorts tolkningsföreträde och glömmer ta bort skygglapparna.
    Vilken religion som är farligare i detta sammanhang visar väl framtiden.

  71. Carl Norberg skriver:

    Vem är beställare av Georgia Guide Stones?

    Märkligt konstverk.

  72. Blåtand skriver:

    Har faktiskt bott i närheten och vem som var ”beställaren” har alltid ansetts vara ett mysterium.

  73. Carl Norberg skriver:

    Men det måste väl rimligtvis finnas människor som känner till detta förhållande.

    De olika ”anvisningarna” är mycket speciella.

  74. Kachina skriver:

    Ja, nog är de speciella alltid.

    ”Maintain humanity under 500,000,000 in perpetual balance with nature”

    Vad gör man med överskottet?

    ”Guide reproduction wisely – ”

    Någon form av avel?

  75. Carl Norberg skriver:

    Ja utan att skriva andra på näsan vad de skall tycka i detta, så föreslår jag att alla tänker efter lite på vad som egentligen står ibland dessa rade på dessa stenar, och hur detta kan komma att passera utan ramaskrin i media?

  76. Kachina skriver:

    Mycket märkligt att inte media frågat sig innebörden.

    Genom statlig garantipension till alla i alla länder kan man visserligen ganska snabbt få ner födslotalen, men jag undrar om det verkligen är avsikten när jag läsere punkt två om att premiera ”the fittest”.

    Styrd Darwinism pekar mer mot att de är några reptiler som tänkt till. Visst vill jag se en New World Order, men inte under fascistiska normer.

    Vad tusan tänker de med, journalisterna. Står de bara och beundrar ett par stenar, ser det som sitt Stonehenge, utan att fråga sig vad de egentligen betyder och vilka som står bakom. Det borde inte vara omöjligt att utröna. De restes så sent som i mars 1980. Många inblandade torde fortfarande vara vid liv.

  77. Blåtand skriver:

    På Bommersvik och ett par andra socialdemokratiska/fackliga kursgårdar hävdas bestämt att bl.a. den gamle chefsideologen Bosse Ringholm har ett finger med i spelet.

    Kanske är det bara ett fult spel från de fackliga kursgårdspotentaternas sida att anklaga den gode Bosse för detta men beroende på att han alltid bara har druckit mjölk, finns det ganska många inom partiet/facket (dvs pamparna) som har ett horn i sidan till honom.

  78. Kachina skriver:

    Jag skulle tor, att gräver man tillräckligt djupt bland donationerna, kommer man fram till namnet George Busch Sr.

  79. Carl Norberg skriver:

    I alla händelser så torde man nog finna Rockefeller foundation tämligen omgående, även om man inte är alltför framstående som letare.

    Och om huruvida Bosse Ringholm är insvuren i dylika konstellationer eller inte, kan jag inte äkert uttala mig om, men det skulle inte förvåna i det att den gode Bo i övrigt uppvisar alla tänkbara symptom på maktfullkomlighet.

Kommentera

