REBELLERNA – EN HISTORIEBOK av Ian Wachtmeister

REBELLERNA – EN HISTORIEBOK av Ian Wachtmeister

Den 12 oktober ska boken komma ut i bokhandeln.

Som uppvärmning kommer vi att publicera fem kapitel (två avsnitt per kapitel) av de 48 kapitlen i snabb följd på denna blogg. På så sätt får Du en inblick i den brokiga handlingen! Boken behandlar det mesta av vikt här i världen. Som jag ser det alltså!!

 Dessutom kommer samtidigt en ljudbok med samma titel.  Den skicklige imitatören Göran Gabrielsson dyker upp med sina gubbar, när jag läser. Trettio gånger om. Rena radioteatern! Vi kommer att sätta in några ljudfiler då och då på Bloggen! Så häng med.

Nu kör vi. Första avsnittet kommer på söndag.

Förlaget heter Fischer & Co. För ljudboken även Bubble-Gum.

Hjälp mycket gärna till med att sprida budskapet om denna – årets bokhändelse!!

8 kommentarer till REBELLERNA – EN HISTORIEBOK av Ian Wachtmeister

  1. soli01 skriver:

    Hej Ian – ser fram emot lite utdrag ur ditt senaste alster och jag tror att det kan vara till gagn för alla parter.🙂
    Några smakprov kan alltid göra att det blir ett köp.Så är det!
    Lycka till!

  2. Helena Palena skriver:

    Ser att du lanserat dig på Newsmill! Skitbra! I somras kunde man Sommarskriva med musik och allt. Då hade din bok passat in. Det kan du köra nästa år.

    Just nu är det Anna Anka som gäller på Newsmill. Och Nalin Pekgul och så jag då förstås som inte skrivit något inlägg om hemmafruar. Bara kommenterat. Och ändå ligger jag nu på 6:e plats bland dom mest besökta. Det tycker jag är kul. Men å andra sidan har jag skrivit 17 artiklar som folk kan läsa. Jag har varit med sen oktober förra året. Mitt första inlägg handlade om att historikerna i Sverige skrivit på ett upprop för dom vill inte granska kommunismens fasor. Herregud vilka vänstervridna jävlar! Herregud vilket sosseland vi lever i!

    Nu väntar jag på ditt första inlägg på Newsmill. På dom så det ryker om det!

  3. solsburyhill skriver:

    Vi ser med intresse fram emot en liten aptitretare på din blogg.

  4. Helena Palena skriver:

    Ja, en liten aperetif eller två…

  5. Tanja Bergkvist skriver:

    Det var ju bra att boken blev klar först i år, för annars hade den överskuggats av FÖRRA ÅRETS HÄNDELSE, nämligen att Bokbål Förlag fick pris för ”intersektionellt manshat” från Göteborgs queerinstitut. Queerinstitutet blev dock lurat – den feministiska boken var ett montage av en konstnär!🙂 Men hon motteog iaf priset inför ”konstkukskollektivet” och övriga deltagare:

    http://tanjabergkvist.wordpress.com/2009/09/18/bokbal-forlag-far-pris-for-intersektionellt-manshat/

  6. Josef Boberg skriver:


    Lycka till med boken❗ – Ian Wachtmeister
    – och jag hoppas innerligt på att Du i den ordentligt har ”naglat” de pågående dårskaperna i dags dato.

  7. Kachina skriver:

    Jodå, jag skall hjälpa till att sprida budskapet.

  8. Helena Palena skriver:

    Ian: Ska ni vara med på bokmässan? Antar det – men boken har ju inte kommit ut. Men man kan ju skita i det spektaklet oxå och sälja ändå. Skulle jag tro.

Kommentera

