Back in business

Hej alla tappra surfare!
Jag har surfat på annat sätt och bl.a. avslutat manus till min bok Rebellerna, som kommer ut i september. Tacksam för alla idéer vad gäller modern marknadsföring. Den innehåller allt. Är uppkäftig men också historiskt intressant. Jag ha kallat den ”en historiebok av IW”.
Det tar tid att skriva en bok!!

15 kommentarer till Back in business

  1. mrmhalland01 skriver:

    Några marknadsföringstips har jag väl inte, mer än det du just använt, men jag önskar di välkommen tillbaka och all lycka med boken !

  2. mrmhalland01 skriver:

    Är det självbiografiska inslag i den också ?

  3. Torsten skriver:

    Ian,

    Den bästa marknadsföringen är naturligtvis att få massmedia intresserad.
    Skriv en klurig pressrelease som får snöbollen att rulla🙂

  4. soli01 skriver:

    Ian – har du verkligen skrivit en hel bok under ca 2 månader? Det var inte illa det! Ska bli intressant att få ta del av denna.
    Marknadsföringen synes ganska enkel, som jag ser det. Varför inte lite i bloggen – små uttdrag – att kittla läsaren.🙂

  5. Helena Palena skriver:

    Ian: Du ska börja twittra och puffa för din bok där. Det är en ny grej i alla fall. Det tar tid att skriva en bok. Verkligen. Min första tog över ett år och min andra har inte kommit ut än. Men den är på G. Den som lever får se.

  6. Kachina skriver:

    Min första bok är påbörjad. Första sidan är fortfarande blank,…..men hav tålamod. Det tar tid att skriva en bok.

  7. Per skriver:

    Ian, säg att den handlar om
    Linda Rosing-Fadde och Zlatan.
    Plus lite sex-i-sängkammarknep och annat
    som folk tycks intressera sig mest för.
    Toppa med nån tragisk olycka och några
    fall av outbetalda försäkringskassepengar.

  8. ollemunter skriver:

    Läser sällan böcker – men efter Stieg Larssons trilogi – har jag nu averkat ca i00 sidor i Lars Keplers nya bok: Hypnotisören

    Boken är skriven Pseudonymt.

  9. Kachina skriver:

    Jag har inte kunnat läsa Stieg Larssons trilogi trots att vi är från samma landskap. Girigheten, den öppna själviskheten, trångsinnet, jantesinnet, ligger som en kall våt filt över verket.

    Jag kan inte förmå mig att köpa böckerna och samtidigt gynna en ondska som förnekar en 30-årig samvaros rätt.

    Jag tänker inte gynna Stieg Larssons pappa/släkt, på bekostnad av hans sambo som faktiskt levt med honom längre än släkten och pappan tillsammans.

    Därför kommer Stieg Larssons trilogi förbli oläst.

  10. Kachina skriver:

    ”Tacksam för alla idéer vad gäller modern marknadsföring. ”

    Ditt namn dra till sig ”flugor i samma omfattning som en surströmmingsburk” (hembränt språkbruk från Norrland)

    Din blogg är din bästa marknadsplats. Håll liv i den, så kommer köparna att stå i kö. 🙂

  11. ollemunter skriver:

    Ians bok Krokodilerna är en väl värd investering och tusan så läsvärd, men det var länge sedan jag läste den.

    http://www.fagus.se/bok.php?id=2481

  12. Daniel M skriver:

    Ser mycket fram emot att få läsa boken. Man kan ju hoppas att få se herr Wachtmeister i någon av TV’s morgonsoffor snart också, det borde ju finnas ett visst medialt intresse tycker jag.

  13. mrmhalland01 skriver:

    Kachina,

    Ett förslag : Låna dem på närmsta bibliotek.
    Tycker man om ganska lättfattad skönlitteratur med inslag av det mesta är denna triologi absolut värd de timmar det tar att läsa dem.

    Det var så jag blev förbannad på Stieg som förvägrade mig fler böcker av samma slag genom att springa och dö !

    Vad gäller Ians bok ser jag med spänning fram emot den.
    Hoppas det inte bara är politik utan också inslag om livet som industriledare och annat spännande som jag är övertygad om att denne man har varit med om.

  14. Kachina skriver:

    Jag kommer inte att läsa dem, förrän släkten ödmjukt bett sambon om ursäkt och fullgjort sina moraliska och ekonomiska plikter.

    Stiegs pappa valde själv att gå ut i media och lade med sin förklaring en våt filt över verket.

    Frugan har lånat och läst. Jag läser inte en bokstav förrän släkten fullgjort sina plikter.

  15. solsburyhill skriver:

    Ian

    En kort sammanfattning av eller ett intressant (kanske provocerande?) utdrag ur din bok här på din blogg är säkert ingen dum idé. Lycka till.

    Skall vi tolka din senaste ”bombardering” av nya inlägg som att det kommer att dröja ett bra tag innan vi hör av dig igen?

Kommentera

