Vem försöker spela bort Alf Svensson??

Jag hör och häpnar! Eftersom de flesta inser att Alf Svensson är den starkaste svenska kandidaten – alla kategorier – till EU parlamentet, sprider någon framgångsrikt ett rykte att Alf bara låtsas!! Att han egentligen inte alls vill till EU utan bara agerar draglok åt KD i allmänhet….
Jag börjar känna igen mig i den politiska smutsen!
En sak är klar: ALF SVENSSON ÄR PÅ VÄG TILL EUROPA PARLAMENTET OCH VI ÄR EN STARK KAMPANJORGANISATION SOM SKA SE TILL ATT SÅ SKER.
Vi får se hur media agerar när det blir dags för presskonferens i veckan.

PS Alf Svensson har nr 9 på KD-listan:
”Gör som Ian, kryssa på nian!” DS

12 kommentarer till Vem försöker spela bort Alf Svensson??

  1. Lennart skriver:

    Ian!
    Jag bor händelsevis i ett hus, där du en gång, enligt trovärdiga vittnen, slängde dig i inomhuspoolen iförd smoking.
    Du har en faiblesse för det drastiska. Jag gillar sådant.Det var väldigt nära, att jag röstade på dig och Bert.
    Alf Svensson. Jag hade inte väntat, att du skulle skapa en fan-club för honom. Han är en värdig kandidat till Europa-parlamentet. Han är trovärdig, klok och erfaren. Det är tyvärr litet för många på den borgerliga kanten, som jag inte har samma förtroende för.
    Har inte bestämt mig än, men du kan väl kosta på dig flera argument. Hör av dig!

  2. Philippe Öhlund skriver:

    Hmm, jag gick med kristdemokraterna 1979 och var med där ett tag.

    Sedan gick ett och annat upp för mig.

    Det som fick mig att gå ur dåvarande KDS var Alf Svenssons och kristdemokraternas motstånd till Nordsat.

    Den kristna ideologin är den enda ideologin som är förenlig med sann demokrati, det är riktigt.

    Men halvkommunistiska eller skall vi säga halvdemokratiska politiker som vill ha extrem social kontroll på våra liv, TV, alkohol mm, tycker i alla fall inte jag platsar i det europeiska parlamentet.

  3. Helena Palena skriver:

    Vem vill till Bryssel egentligen? Hur kan man vilja dit? Åka tur och retur hela tiden! Vilket jobb? Eller är det ostron, glädjehus och gräddfilen som drar?

  4. Philippe Öhlund skriver:

    Helena, luften i Bryssel är otroligt dålig, smogen ligger tung över staden och kommunikationerna fungerar allmänt mycket dåligt pga ett undermåligt vägnät mm.

    Dock finns det många intressanta och kunniga människor i Bryssel att diskutera med, under förutsättning att man behärskar deras språk.

    Dock finns det ett byråkratiskt drag över det hela.

    Det jag personligen har haft svårast med i Bryssel är bristen på hav, vattendrag och frisk luft.

    Annars är nog staden i och för sig ok.

    Ölen är god, maten och serviceandan är utmärkt, och man känner en frihet utan alla dessa systembolag och andra iögonenfallande bevis på socialt förmynderi.

    Men man får ta reda på allt själv, för ingen belgier är särskilt hjälpsam, eller ens effektiv.

    Vänligheten där, jämfört med den vanliga svenska buffligheten, är dessutom ofta bara en påklistrad fasad.

  5. Tanja Bergkvist skriver:

    Jag tycker alla borde rösta på Libertas!

  6. Helena Palena skriver:

    Bryssel och Strasbourg tur och retur var tredje vecka. Flyttcirkusen fortsätter och kostar multum. När ska eländet sluta?

    Tanja: Libertas låter bra i första rummet – men när man granskar det hela kan man undra vilka det är som sponsrar Declan Ganley?

  7. feminix skriver:

    Jag röstar Sd och kryssar Kent Ekeroth.

  8. Josef Boberg skriver:

    Piraterna går nog också hem, tror jag…

  9. Kachina skriver:

    Som ivrig EU-förespråkare menar jag att det är viktigt att rösta, men hamnar genast i dilemmat vem/vad skall jag rösta på?

    Korruption? Avsatta medel för att utföra arbetet används till privat konsumtion?

    Bonuspensioner? Värdesäkrade genom skattemedel, där EU dubblar insatsen (det som skulle ha använts i rörelsen) med skattepengar.

    Sälja ut samhället till privata entreprenörer? Samhället vilar på en grund, fyra hörnstenar och infrastrukturen som håller den samman. Denna GRUND kan bara ägas av, ……samhället.

    Ovanpå denna grund kan ni spela Monopol eller Manhattan-spelet bäst ni gitter, men kom aldrig med den amatörmässiga propagandan att detta är basen för samhället.

    Alltför många av kandidaterna har snärjt in sig i tankeväven, så giv mig ett råd om vem jag skall rösta på.

    Jag kräver att kandidaten förstår skillnaden och konsekvenserna av konkurrens alternativt samarbete.

    Thatcherismen hävdar absolut att det är konkurrens som utvecklar, medan jag är övertygad om att det är samarbete som utvecklar. Konkurrensens begränsningar och yttersta gräns ser vi på savannen och i djungeln.
    Den kommer aldrig längre än den nivå den varit på i känd historisk tid.

    Vilken kandidat förstår skillnaden på konkurrens/samarbete och vad som utgör samhällets odelbara grund?

  10. Josef Boberg skriver:

    ”…Vilken kandidat förstår skillnaden på konkurrens/samarbete och vad som utgör samhällets odelbara grund ?

    Ingen, tror jag… – nej för faen – är jag helt övertygad om, tyvärr tyvärr…😥

  11. Josef Boberg skriver:

    – därför att sådana personer ägnar sig ej alls åt politik.

  12. Josef Boberg skriver:

    – därför att deras liv är för värdefulla – för att slösas bort på mer eller mindre meningslös traditionell partipolitik.

Kommentera

