Alf Svensson bäst för Europa

Sverige får sända 18 representanter till Europaparlamentet. Det är inte många. Just därför är det så viktigt vilka personer vi sänder. Inte på grund av deras partitillhörighet utan på grund av deras personlighet, kvalitet och internationella kontakter. Så att vi kan vara stolta över dem som representerar vårt land.
Jag kan inte tänka mig någon lämpligare och starkare än Alf Svensson!
Hans kvalitet är välkänd och han känner fler statsmän och andra internationella storheter än alla andra svenskar – möjligen med undantag av Carl Bildt och Kungen, men de har inte ställt upp i EU-valet!
Och Alf Svensson är kristen, vilket räknas högt i Europa, Amerika och Afrika.
På KD listan står Alf Svensson som nr 9.

GÖR SOM IAN
KRYSSA FÖR NIAN!!

148 kommentarer till Alf Svensson bäst för Europa

  1. soli01 skriver:

    Ian – inget dåligt förslag, måste jag säga. Håller med om att vi bör skicka de som är bäst och Svensson tillhör en av dem.

  2. Helena Palena skriver:

    Klart vi ska toppa laget! Men så lätt är det inte eftersom det är partierna och piskan som väljer. Fick det här på mejlen i morse. Jag hade inte tänkt rösta på EU-spektaktlet i sommar men det kanske blir en röst på Piratpartiet. Kan inte så mycket om dom men dom vill i alla fall inte bara fildela. Dom vill tydligen också stoppa Storebrors framfart på Internet. Det kan ju vara något att lägga sin röst på. För all fin information som flödar på nätet vill i alla fall jag ha kvar. Men det vill inte makterna!

    http://blogg.expressen.se/peterj/tip.jsp?messid=495711

  3. […] april 2009 av Helena Palena Ian Wachtmeister skriver på sin blogg idag att han tänker rösta på KD och Alf Svensson i EU-valet 7 juni: Gör som Ian! Rösta på […]

  4. carlnorberg skriver:

    Försök istället förstå mekanismerna bakom gemensam valuta, och vad detta kommer att innebära för producerande länder med export, kontra länder som sysselsätter sig främst med bankirverksamhet och handel med pengar.

    Lågexportländer tjänar på gemensam valuta, på bekostnad av de producerande exportländerna.

    Så gissa om detta spektakel är en bankbevarande konstruktion eller inte…

  5. mrmhalland01 skriver:

    Jag saknar info om vad såväl Alf Svensson som Piraterna anser om telekompaketet och tillägg 138.

    Jag har haft mina synpunkter på detta i nästan en vecka på min blogg.
    Intresset verkar väldigt svagt.

  6. carlnorberg skriver:

    Detta som vi nu ser med informationsbegränsningarna är faktiskt ett möjligt led i en metod för att försena det innevarande finans och valutasystemets slutliga och oundvikliga kollaps, genom att vidare verka för att isolera länderna informationsmässigt, under en gemensam valuta, vilket då bromsar inflationen det vill säga att folk fortsätter att tro detsamma om inget nytt tillkommer.

    Detta således för att kvarhålla effekten av låneskuldsamhället som stavas makt, eller individernas ofrihet.

  7. solsburyhill skriver:

    …och denna kollaps kan gå snabbt…

    Enligt ännu obekräftade uppgifter har de första uppgifterna om resultatet av US Treasury:s ”stress test” innefattande 19 amerikanska banker nu börjat sippra ut. Om detta visar sig vara riktigt, så ser det väldigt mörkt ut – för att inte säga katastrofalt. Sammanfattning (källa: Turner Radio Network)

    ”1) Of the top nineteen (19) banks in the nation, sixteen (16) are already technically insolvent.

    2) Of the 16 banks that are already technically insolvent, not even one can withstand any disruption of cash flow at all or any further deterioration in non-paying loans.

    3) If any two of the 16 insolvent banks go under, they will totally wipe out all remaining FDIC insurance funding.

    4) Of the top 19 banks in the nation, the top five (5) largest banks are under capitalized so dangerously, there is serious doubt about their ability to continue as ongoing businesses.

    5) Five large U.S. banks have credit exposure related to their derivatives trading that exceeds their capital, with four in particular – JPMorgan Chase, Goldman Sachs, HSBC Bank America and Citibank – taking especially large risks.

    6) Bank of America`s total credit exposure to derivatives was 179 percent of its risk-based capital; Citibank`s was 278 percent; JPMorgan Chase`s, 382 percent; and HSBC America`s, 550 percent. It gets even worse: Goldman Sachs began reporting as a commercial bank, revealing an alarming total credit exposure of 1,056 percent, or more than ten times its capital!

    7) Not only are there serious questions about whether or not JPMorgan Chase, Goldman Sachs,Citibank, Wells Fargo, Sun Trust Bank, HSBC Bank USA, can continue in business, more than 1,800 regional and smaller institutions are at risk of failure despite government bailouts!

    The debt crisis is much greater than the government has reported. The FDIC`s ”Problem List” of troubled banks includes 252 institutions with assets of $159 billion. 1,816 banks and thrifts are at risk of failure, with total assets of $4.67 trillion, compared to 1,568 institutions, with $2.32 trillion in total assets in prior quarter.

    Put bluntly, the entire US Banking System is in complete and total collapse.

    More details as they become available. . . . . .”

    Grunden för ett fullständigt reformerat finanssystem kan härmed sägas ha lagts om ovanstående uppgifter visar sig vara korrekta.

    Det har som bekant länge spekulerats i hur dessa resultat skulle offentliggöras.

    http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aQM1Cmt7cY24&refer=worldwide

  8. Anna skriver:

    Hur ställer/ställde sig Alf Svensson till denna fråga (som i och för sig redan är avgjort, tyvärr)?
    Snubblade över denna text (där författaren är okänd).
    Det som bevisas med dylika EU- beslut är väl framför allt att det är lobbyisterna från ”den stora affärsvärlden) som styr sina (köpta???)s.k. representanter!

    RÄDDA VÅRT LJUS

    Det finns väl många clowner och inkompetenta figurer bland våra makthavare! Från Stockholm och Bryssel styr dessa alltför mycket av våra liv. De fattar många märkliga beslut som gör livet onödigt svårt!
    Det senaste inom pajaskonsten är att försäljningen av vanliga glödlampor ska förbjudas. Först ska 100-wattslamporna bort och sedan resten i en fallande skala. Detta är galenskap och jag ska räkna upp några av de argument som talar emot de så kallade lågenergilamporna.
    ……
    1. De innehåller kvicksilver, ett mycket farligt miljögift. Trevliga små miljbomber i hemmet som kräver ordentlig sanering om de går sönder! Går en tänd lampa sönder krävs utryming av rummet i fråga och vädring i minst 20 minuter. Därefter påbörjas sanering av miljöfarligt avfall, det vill säga kvicksilver!
    2. En lågenergilampa producerar mindre värme än en glödlampa och ger därför mer ljus per watt. Den bidrar därmed inte i lika hög grad till husets uppvärmning. Därför kan den verkliga energibesparingen vara betydligt lägre än det teoretiska värdet 75 procent.
    3. Ljuset är onaturligt vitt, helt enkelt rent patologiskt till sin karaktär. Färgåtergivningen är dålig. Vanliga glödlampor ger ett varmt behagligt ljus. Man har försökt sälja juldekorationer med lågenergilampor, exemeplvis ljusstakar men tack vare det obeagliga ljuset har det varit omöjligt!
    4. Ljuset från lågenergilampor flimrar och kan leda till både sjukdom och psykiska besvär.
    5. Moderna lågenergilampor med högfrekvensdriftdon tar flera minuter att värmas upp och nå full ljusstyrka. De är därför direkt olämpliga i utrymmen som man vanligen bara besöker som hastigast, till exempel toaletter, garderober och källare, och ger där heller ingen större besparing eftersom man har tänt så kort stund. Man häpnar! Många rutinärenden hemma kommer att förvandlas till förtretligheter, eller till och med besvärligheter och olyckor om man är äldre!
    6. De är mycket dyra och tål inte kyla!
    …….
    En simpel slutsats att dra är att det är rena dumheterna att satsa på lågenergilampor. Dessa kommer att försämra vår livskvalitet avsevärt. Debatten i denna fråga har varit obefintlig. Lyckligtvis går det att förebygga detta problem. Själv kommer jag att samla på mig tillräckligt med glödlampor så det räcker livet ut. Man bör kanske till och med skaffa sig ett rejält överskott av dessa tingestar för i framtiden kan de bli efterlängtade som presenter. Även priserna på svarta börsen lär bli höga och smuggling från Kina extremt lönsam!
    Egentligen borde man starta en protestgrupp på facebook! Save the lightbulb! Tyvärr har media i den här frågan , som i så många andra, bestämt sig för att tiga ihjäl saken så det är inte lätt för oliktänkande att få genomslag!
    Om man nu ändå vill dra sitt strå till miljöstacken har jag följande förslag:
    …..
    1. Köp bara öl som är så närproducerat som möjligt!
    2. Hoppa över konjaken till kaffet några dagar i veckan. Konjak destilleras två gånger vilket är energikrävande!
    3. Tanka aldrig bilen med regnskogsetanol!
    4. Hoppa över kött till frukost några dagar i veckan!
    5. Åk aldrig hiss!
    6. Ta inte bilen till motionsspåret eller gymmet!
    7. Köp inga kvällsstidningar! Blir man dessutom smartare av!
    8. Stäng av alla datorer utom en vid sömn

  9. solsburyhill skriver:

    Tja, snart kommer väl ljushuvuden och snilleblixtar också att tas bort från hyllorna…

    Värna om vår miljö? Trams. Detta är kontroll, inget annat, och överensstämmer ganska väl med de dubbla budskap som vi i övrigt omges av.

    krig är fred
    frihet är slaveri
    okunskap är styrka

  10. carlnorberg skriver:

    Ja om kontrollbehovet hos individen speglar den bristande självkänslan, så speglar detsamma hos samhället begäret efter makt hos de styrande.

    Vilket borde väcka några sovande till eftertanke.

  11. Tanja Bergkvist skriver:

    Helena Palena, i förra veckan var jag på NEO:s ”grillning av EU-kandidater” (kan ses på webben här: http://www.magasinetneo.se/blog/archive/2009/04/16/har-sander-vi-grillfesten-om-eu ) och jag måste säga att (och jag inte är speciellt intresserad av eller insatt i fildelningsfrågan) Piratpartiet Christian Engström
    ( http://christianengstrom.wordpress.com/ ) gjorde helt klart bäst ifrån sig – han såg helheten, han såg framåt. Ingen av de övriga gjorde det i mina ögon.

  12. findus skriver:

    För min del blir det Pekgul …

  13. Josef Boberg skriver:

    Javisst… – alla glada – behövs det ”pirater = vanligt folk” = förnuftiga = humana MedMänniskor i EU, verkligen…

  14. carlnorberg skriver:

    Det är en smula tröttsamt att inte folk förmår ta frågorna i rätt prioritetsordning. Primära frågeställningar som lämnas därhän, har en tendens att ogiltighetsförklara senare frågor.

  15. mrmhalland01 skriver:

    carlnorberg :

    Någonstans borde man väl hålla en tråd som anknyter till inlägget ?

    Jag är inte säker på att valutafrågorna är mer primära än människors rätt att uttrycka sig genom det numera invanda internet.
    Det är en otroligt stor fråga som jag ser det.

    Kan vi behålla den rätten har vi helt andra möjligheter att påverka exempelvis valutafrågor.
    Jag vet att du brinner för dessa, men, det är ju inte BARA de som är viktiga ?

  16. carlnorberg skriver:

    I ett demokratiskt system som befinner sig inom ramen för det valutafinansiella systemet, jo då är det tyvärr så, det är för att ordna till detta så att det kan bli annorlunda man måste göra saker i rätt ordning.

  17. mrmhalland01 skriver:

    Men om nu kommunikationsvägarna stängs, vilken möjlighet har du då att påverka ?

  18. carlnorberg skriver:

    Dom stängs för att rädda det rådande valutafinansiella systemet, som är motorn till denna antidemokrati. Stängervi inte av motorn så kommer bilen att fortsätta framåt, får vi stopp på den så kan vi sedan montera ned den bit för bit.

  19. mrmhalland01 skriver:

    Vilket tror du går snabbast ?

    För EU-makthavarna att stänga kommunikationsvägarna eller för er som är övertygade att påverka och ändra valutapolitiken ?

    För egen del tror jag att bevarandet av yttrandefriheten är grunden för all opinionsbildning.
    Därför tror jag också att det är en bra ände att börja kämpa för.

  20. mrmhalland01 skriver:

    När väl kommunikationsvägarna är stängda, kan du skrika dig hes.
    Ingen kommer att bry sig.
    Ditt ihålliga argumenterande här, på newmill och på andra ställen läses av många, även makthavare, visst är det enklare och mer värdefullt än att skriva till diverse regeringsmedlemmar och få ett vänligt svar att de funderar över din förfrågan ?

  21. carlnorberg skriver:

    Nåja, ihåligheten ligger väl antagligen i betraktarens öga, och det jag menar är att om bakomliggande drivkrafter elimineras, så kommer viljan att begränsa internet försvinna.

    Och eftersom dessa krafter alltid verkar indirekt så måste även motverkande krafter fördela sin verkan likartat.

    Att i det läget angripa symptom i stället för grundorsaken tyder då på viss orutin av kamp.

  22. mrmhalland01 skriver:

    Ja, min kamprutin är inte mycket att skryta med i dessa sammanhang, dock i andra.

    Nu säger jag tack för i kväll.
    Det var trevligt att kunna diskutera utan att person blev viktigare än ämne.

  23. mrmhalland01 skriver:

    Carl, Jag sa ihållighet, inte ihålighet.

  24. carlnorberg skriver:

    Sorry, ordet kändes lite udda, men jag förstår vad du menar, jag såg det efter jag hade skrivit det sista inlägget.

    God natt på dig.

  25. Kachina skriver:

    Internet går inte att stänga. Det är som att försöka stänga av människans tankeverksamhet. Det finns alltid metoder att ta sig igenom förbud och förmedla tanken.

  26. carlnorberg skriver:

    Ja det som är den egentliga kärnan är vilken vilja som skapas hos människor.

  27. Stefan E skriver:

    Findus 7:44

    Jag hänger på med Pekgul. En värdig representant för hela samhället.

  28. Helena Palena skriver:

    Citigroup och Goldman öppnar banker i Iran? Vad är det som händer?

  29. carlnorberg skriver:

    Det gäller att korrumpera för att kunna kontrollera och för att kunna utöva makt.

    Sedan är det så att man alltid skall ha sina kort fördelade jämnt över färgerna, eftersom högsta budet alltid är sang. man skall vara förankrad på båda sidor kan man ju säga i detta, och om det förestår ett haveri och man hinner med en värdesäkrande etablering någonstans utanför haverizonen, så är detta givetvis en fördel.

  30. solsburyhill skriver:

    Detta har enligt uppgift förnekats av Goldman och Citigroup, för vad nu detta kan vara värt…

    http://www.zawya.com/Story.cfm/sidZW20090420000051/Citigroup,%20Goldman%20Deny%20Iran%20Branch%20Opening%20Report/

  31. Carl Norberg skriver:

    Sjunkande ekonomisk aktivitet har nu satt ytterligare tryck på bankernas balansräkningar i och med skuldavskrivningarna, och i takt med att bankernas tillgångsvärden fortsätter att falla, vilket alltså hotar bankernas kapitaltäckning enligt Baselreglerna så begränsar detta därför ny utlåning/kreditbildning, vilket är en ovillkorlighet för att skapa tillväxt.

    Därmed avtar kredittillväxten/skuldbildningen, som till och med kommer bli negativ och därmed sätta ytterligare nedåttryck mot den ekonomiska aktiviteten.

    Genom att mängden valuta minskar genom avskrivningar i bankernas balansräkningar, men behovet av kapital för att täcka räntekostnader inte minskar i samma omfattning, så kommer trycket att vara alltmera ökande på den kvarvarande delen av ekonomin som fungerar. Till sist således så kommer detta system att om ingenting annat görs, att ha tagit kål på alla ekonomier.

  32. Helena Palena skriver:

    Tror ni Irans president är med i gänget? Är Putin det? Hoppas inte!

  33. Helena Palena skriver:

    Om penningmängden krymper så dör samhället – det har du rätt i Norberg! Men det är väl det som är meningen. För annars skulle väl ALLA samhällen på jordens yta blomstra. Potentialen finns om inte vissa väver skuldnätet.

  34. Anna skriver:

    ÄR DET ENS VÄRT ATT RÖSTA PÅ NÅGON I EU- VALET?

    När man betraktar löner och förmåner resignerar man!

    Källa: Dagens Nyheter

    Efter valet får EU-parlamentarikerna höjd lön med 49 procent, från 54.500 kronor i månaden till cirka 81.000 kronor (7.400 euro).

    Men parlamentarikerna har också förmåner värda flera miljoner kronor per år:

    Pengar för att anställa en eller flera assistenter (max 2,3 miljoner kronor per år).
    Traktamente, exempelvis när parlamentet sammanträder (3.278 kronor per dag).
    Ersättning för ”allmänna utgifter” (drygt 550.000 kronor per år. Halva denna ersättning fortsätter att betalas tre månader efter mandattiden.)
    Reseersättning för deltagande i parlamentets arbete. (Inget maxbelopp).
    Reseersättning för arbetsresor i länder utanför Sverige (max 45.600 kr per år).
    Ersättning för språk- och datakurser (max 55.000 kr).
    Olycksfallsförsäkring (täcker läkarkostnader upp till 82.500 kronor per tillfälle).
    Livförsäkring (faller ut vid dödsfall eller vid 60 års ålder, om man suttit minst tio år som ledamot).
    Ålderspension: För varje år som parlamentariker får man 3,5 procent av lönen i pension från 63 års ålder (max pension är 70 procent av lönen).

  35. Carl Norberg skriver:

    Det är därför som samhället verkligen måste förstatliga banksystemet och skriva av fordringarna i bankernas balansräkningar, annars kommer hela samhället att haverera trots, att bristen på pengar egentligen inte är en brist i så måtto, utan egentligen bara en alltför stor snedfördelning och inlåsning till bankernas förmån.

    Denna penga/likviditetsbrist skapar sjunkande efterfrågan och dessutom fallande priser.

    Hur svårt skall nu detta vara att fatta för politikerna? Redan nu börjar bidragstagandet att explodera på grund av likviditetsbrist, och frågan blir då var någonstans som inlagringen av valuta sker i ett slutet system? Svaret är i bankerna!

    Bankerna gör fortfarande vinster trots att de behöver nyemittera för att täcka sin kapitaltäckningskvoter för att kunna bevara sina uteliggande krediter.

    Valutaskapande privatbanker som dessutom belastar ekonomin med räntor, kommer garanterat att döda civilisationen om ingenting görs åt detta?

  36. Carl Norberg skriver:

    Jag börjar att bli mycket orolig för hur detta skall gå!

    Och jag ber verkligen alla som läser detta att sprida budskapet vidare för det kommer nu snabbt att bli mycket allvarligare, om ingenting görs och detta bara får fortgå ostört.

  37. Carl Norberg skriver:

    Anna, det är inte nu det är dags att resignera, det är nu vi måste reagera och väcka opinion kring frågor som de du beskriver.

    Underlåtenhet att agera kommer ofelbart att leda till systemets fortlevnad och till befolkningens ökade skuldsättning och beskattning.

    Nu är inte längre Moderaterna främmande för att höja skatterna trots att underlaget är det som viker.

    Detta måste nu mana fler till eftertanke.

  38. Anna skriver:

    Cark N

    Visst. Men hur?
    Man blir bara så trött!
    Och vad gör massmedia för att på en bred front informera om dessa fantasiförmåner?

    Det verkar som ”EU- makt” tystar – Cecilia Malmström (fp) var ju t. ex. en stor förkämpe för att den vansinninga flytten till Strasbourg var tredje vecka skulle upphöra men när hon blev utsedd till EU- minister upphörde i princip hennes engagemang i denna fråga.
    Makten kanske var/är viktigare!

  39. Anna skriver:

    Och med såna ”babes” som Schyman som kandidat till parlamentet kan man ju inte i sin vildaste fantasi hoppas på någon bättring.
    Gudruns taxiräkningar var ju nästa lika astronomiska som Miljöpartiets egen lilla världsförbättrare, Yvonne Ruwaida (som fortfarande innehar det svenska rekordet i antalet inkl. kostnaden gäll. skattefinansierade taxiresor).

  40. Carl Norberg skriver:

    Kommunicera allt vad du kan, med så många som det bara är möjligt att göra.

    Och den politiska representationens preferenser kommer snart nog att tvingas spegla deras mandat, eller så kommer samhällsmedborgarna att att få genomgå ett lidande av bibliska proportioner.

  41. Carl Norberg skriver:

    Att den politiska representationen innehåller en övervikt av individer, vars preferenser innehåller en alltför stor del av egen nytta, och som därför inte kan sägas vara representativa, det torde vara uppenbart.

    Och om inte någon individuell politisk trovärdighet kan ses hos någon individ, så bör man avstå ifrån att rösta.

  42. Carl Norberg skriver:

    Jag försöker att beskriva det som jag ser som verklighet, vilket av just den anledningen som du beskriver, har en mycket avstötande effekt på det politiska etablissemanget, alla är intresserade med ingen vågar att gå nära.

    Och i detta kan jag ju säga att de som av någon anledning tycks vara räddast för korståget mot politisk korruption, är inte helt oväntat de som längst innehaft makten.

  43. Carl Norberg skriver:

    David B. Kellermann en av direktörerna på Freddie Mac, tyckte alldeles uppenbarligen att han nu hade framtiden bakom sig, vid 41 års ålder…

    Av någon anledning så tror jag att detta är ett fenomen som vi tyvärr kommer att få se mycket av framöver, inte minst i den schattering som Kellerman tillhörde.

  44. Stefan E skriver:

    Anna

    Håller med dig om att det finns inget alternativ som är trovärdigt. Har alltid varit för EU men inser nu att jag varit för blåögd ang. trovärdighet mm mm.

    Schyman och Ruwaida som du nämner är väl två gynnare som får anses symbolisera grunden för det mesta av politikerförakt. Dylika kärringar borde luftas ordentligt ett bra tag för att bli rumsrena.

  45. mrmhalland01 skriver:

    Jag beundrar Gudrun Schyman för hennes uthållighet.

    Hennes första val som partiledare blev succé.
    Sedan dröjde det inte länge innan hon gjorde bort sig till den milda grad att hon var tvungen att avgå.
    Lite senare bildade hon (FI) vilket givetvis blev en jätte-flopp.
    Damerna började givetvis bråka med varandra innan folk visste vilka de var.
    Själv kan jag inte nämna 3 personer i FI:s styrelse idag.
    Med detta folkliga stöd kandiderar hon till att bli EU-parlamentariker !
    Och faktum är att jag här på bloggar har sett flera som kommer att rösta på henne !

    Hon påminner lite om en sådan där docka som står på en fjäder.
    Hur nedslagen hon än blir så reser hon sig envist igen.

  46. Carl Norberg skriver:

    Men snälla Stefan E, det är väl ändå ingenting som skiljer i trovärdighet, emellan den typ av individer som väljs till EU parlamentet och de som väljs till det vanliga svenska prlamentet?

  47. Carl Norberg skriver:

    Och man kan ju säga att Gudruns förmåga att återkomma, väl speglar det politiska systemets svaghet och oförmåga att hålla henne borta.

  48. Carl skriver:

    hoppas Sverigedemokrater och Nationaldemokrater får de platser som folket vill ha, 36 000 ungdomar vill även ha piratpartiet.
    om allians mot Svenskarna(subuni blev avlyssnad på mobilen, se politiskt inkorrekt bloggen, där Subuni vill att Svenska språket inte skall läras ut till invandrare) och sossepakten då kommer Svenska folket att utrotas.

    I Nederländerna finns fenomenet “loverboys”. Det är välklädda araber eller andra turkaktiga som “förälskar” sig i unga utsatta flickor, mestadels “vita” flickor. Denna förälskelse börjar med uppvaktning, dyra presenter och solresor. Flickan som ofta väljs ut för sitt dåliga självförtroende blir lätt imponerad av att en snygg kille (ahummm)ger henne så mycket uppmärksamhet. Förälskelsen blir snart ömsesidigt och det är då fällan slår igen. Arabens kontrollbehov kommer fram och flickan pressas allt mer. Araben säger sig ha hamnat i trubbel och behöver snabba pengar och eftersom han har tagit så väl hand om flickan kan hon väll tjäna ihop några slantar åt honom. Han skulle ju aldrig fråga henne om det inte vore den sista utvägen. Han älskar ju henne så mycket. Går hon med på det så är det horhuset nästa (efter första gången blir nästa gång enklare), vägrar hon blir det ofta långdragna gruppvldtäkter för att knäcka flickan psykiskt. Sedan är det bordellen som gäller.
    En annan variant är att flickan beröms för att vara bra i sängen. Pojkvännens kompis Ibrahim råkar komma på besök och snabbt kommer samtalet in på trekanter eller varför inte gruppsex. Pojkvännen (den s.k. loverboy) uppmanar flickan till att visa för polaren Ibrahim hur bra hon är i sängen. Han står 100% bakom henne och skulle göra honom jätteglad om hon ställde upp för kåte Ibrahim. Flickan gör det för att blidka pojkvännen. Efteråt får hon en avhyvling av pojkvännen då han inte litar på henne längre då hon så lätt hoppade i sängen med Ibrahim. Hon har ju fått så många dyra presenter, biobesök och middagar och nu är det återbetalningsdags.
    Sedan är vägen till bordellen inte lång.

    Sexslavsverksamheten utspelar sig i arabtäta områden och är ofta välbevarade hemligheter araberna emellan.

    Problemet med loverboys är ett mycket välkänt och uppmärksammat fenomen i Nederländerna och är så omfattande att alla flickor i åldrarna 13 och uppåt blir informerade i skolan om farorna med s.k. loverboys. Inga fantasihistorier som Lilja-forever (som är om inte fantasi i varje fall ett stort undantag). Fenomenet uppmärksammas mycket i media och tidningarna -mycket mer frispråkiga än sina presstödsberoende svenska motsvarigheter- skriver ofta om detta.

    Min poäng är följande: mot bakgrunden av arabernas kvinnosyn och mot att såväl Sverige som Nederländerna har en mycket mycket stor andel araber / turkaktiga bland sin befolkning borde fenomenet även finnas i Sverige. Rättare sagt det finns även i Sverige. Vi vet bara inte omfattningen.

    Man kan nästan gissa varför detta inte uppmärksammas i Sverige. Någon som har någon idé om hur vi kan få reda på mer om detta fenomen här hemma i Sverige?

    Al Qaeda har hotat med att smitta Västerlänska kvinnor med AIDS och de verkar lyckas, med politikers feghet att inse och agera mot detta.

  49. Stefan E skriver:

    Jag vet att det ett par kärringar på denna blogg som kommer att rösta på Schyman. Föga förvånande!
    Är man inbiten kommunist sedan barnsben så är man tydligen fanatiker och blundar för verkligheten.
    Ränderna går aldrig ur.

  50. Carl Norberg skriver:

    Min namne tycks vara ett riktigt praktnöt!

    Är det inte beteenden som denne beskriver? Är beteenden rasbiologiskt betingade tror dumskallen?
    Det kallas inte att vara kommunist att inte se verkligheten, det kallas att vara ignorant.

  51. Carl skriver:

    carl norberg, hur vet du att din fru,din eventuella älskarinna ,dina döttrar inte kommer drabbas av en hiv smittad utlänning??????gissar att alltid använder kondom även med frugan för du vet innerst inne att ovanstående inlägg är sant. det inlägget visste vad det tog

  52. Kachina skriver:

    Carl

    En av smitthärdarna är i Kalifornien. De reser ganska mycket och kan ju sätta på din fru. Vad har Uncle Sam för baktanke med det?

  53. Carl Norberg skriver:

    Namne, du tror inte att de som blir HIV-smittade inser att de själva på något sätt kommer att lida konsekvenser av detta?

    Menar du verkligen att HIV-smittan blir annorlunda om den överförs av en svensk?

    Och ingen av sönerna är ännu i spelbar ålder, och sanna mina ord så har jag när det blir dags en del att säga dem i detta ämne. Jag torde trots allt med rätta kunna anses ha en rätt unik kompetens i denna typ av frågor.

    Och dina amsagor står sig tämligen slätt emot verkligheten. Du kanske skulle betänka varifrån de flesta av stans gnoer, trots allt kommer…Eller vilka som är lättast att få kontroll över genom socialt förtryck, hederskultur pyttsan.

    Det är i alla fall så att flertalet av de yngre i alla fall inte är blondiner.

  54. Stefan E skriver:

    Kachina

    Eftersom du blandar in Kalifornien helt utan anledning vill jag kontra med att av hävd ligger Byske med omnejd högt på fertilitetslistan. Hur är det med ”säkerheten” därstädes?

  55. Kachina skriver:

    Afrika är fundamentet, Kalifornien är trampolinen från vilken AIDS tog avstamp in i den industrialiserade världen.

    Byske har ingen gummiautomat, bara en gummiverkstad med lite för grovt gummimaterial för det ändamålet.

  56. Anna skriver:

    Jag hoppar över Kachinas djupa betraktelser över ”Sex, Gummi och Byske” och ställer i stället frågan:

    VEM FÅR BETALA SWEDBANKS FÖRLUSTER?

    Swedbanks VD tycker i ett uttalande att hans bank gjort ett fantastiskt bra jobb som lett fram till ett fantastiskt bra resultat.

    Ja, tittar man enbart på resultatet innan kreditförluster är utfallet mycket bra men det har ju aldrig varit investerarnas problem heller. Det är ju den lilla detaljen med kreditförluster som alla är intresserade av och de är ju helt katastrofala och fallande.

    I mitt företag är resultatet innan kostnader (även kallat omsättning) jättebra och jag tycker att banken nästa gång jag går till dem för att få lån skall fokusera på detta faktum. Inte det trista som kommer längre ner i resultaträkningen.

    Tyvärr vill min bank se hela resultaträkningen och då är det inte lika skoj längre.

  57. Kachina skriver:

    Tja, Swedbank törs nog inte nysa ens, utan borgen i flera släktled. Det finns fler banker och de tävlar nu om vem som kan öka volymen och vilka som skall vara kvar.

    Jag förstår att Mercedesen belastar resultaträkningen.🙂

  58. Helena Palena skriver:

    Anna: Gissa vilka som pröjsar? Jo, skattesubjekten! Under Björn Elmbrants artikel på Dagens Arena finns det riktigt bra kommentarer! Skynda och läs!

    Enligt ett hemligt 17-sidigt EU-dokument ämnat för de europeiska finansministrarna, ett dokument vilket den ansedda The Telegraph tog del av i februari 2009, hade det europeiska banksystemet dittills gjort derivatförluster på 25.000 miljarder dollar.

    http://www.dagensarena.se/text/2009/04/sluta-dalta-med-bankerna#commentshash1

  59. Anna skriver:

    Helena

    Tillbaka efter lunch och jag läste genast den artikel so0m du tipsade om. Visst, det kan ligga väldigt mycket i vad som kan läsas där men . . . . .. . . jag hoppar över (bara bokstavligen) Björn Elmbrants egna ord i och med han och Arenagruppen (tankesmedjan Agora mm) har så intima band med LO och det Socialdemokratiska partiet. Sådant som jag är allergisk mot!
    Men som sagt, grundbudskapet som artikeln förmedlar är att tas på allra största allvar!

  60. Anna skriver:

    Kachina

    Till skillnad mot Torstens Merca är inte min utrustad med orientaliska dörrmattor. Men man kan väl kanske ändå säga att min är litet vräkigare🙂 .
    Den belastar dock på intet sätt balansräkningen i det företag som jag får min simpla lilla lön ifrån 🙂

  61. Helena Palena skriver:

    Anna: Du ska läsa kommentaren som Spiran skrivit. Där finns det mumma! Det Elmbrant skriver har jag bara skummat!

  62. Anna skriver:

    Helena

    OK!

  63. Helena Palena skriver:

    Anna: Här kommer hela kommentaren från Dagens Arena. Den är på Dagens Industri också (22/4). Det här vill dom inte att medborgarna i Europa ska känna till. Undrar hur Anders Borg mår? Tycker synd om honom. Läs och begrunda!
    *******

    ”Enligt ett hemligt 17-sidigt EU-dokument ämnat för de europeiska finansministrarna, ett dokument vilket den ansedda The Telegraph tog del av i februari 2009, hade det europeiska banksystemet dittills gjort derivatförluster på 25.000 miljarder dollar.

    Med andra ord var en tredjedel av tillgångarna i de europeiska bankerna borta. Eftersom bankernas s.k. hävstång på det egna kapitalet var 1:30 eller än mer innebar sådana derivatförluster att bankerna var konkursmässiga flera gånger om. Det var vad EU sa. Varje enskild bank sa att alla andra utom just dom hade exploderande balansräkningar.

    Gällde EU:s siffror också de svenska bankerna så fanns det i vårt svenska banksystem oredovisade derivatförluster för uppskattningsvis 900 miljarder dollar (knappt fyra procent av de totala europeiska förlusterna) eller i svenska pengar, till dåvarande valutakurs, 7.500 miljarder kronor. Ofantligt mycket mer än förlusterna av kreditgivningen till de baltiska staterna. Mer än dubbla Sveriges BNP.

    Europas finansministrar sades vara askgråa i ansiktet när de i Bryssel klev ut från mötet där den 17-sidiga EU-rapporten diskuterats. Det låg inte i deras intresse att sprida den skräckinjagande informationen vidare till sina väljare.

    Naturligtvis skulle ett offentliggörande av EU-rapporten skapa panik. Men det är också så att vår tids stora finansiella och ekonomiska krasch förblir obegriplig om man inte inser OTC-derivatens betydelse.

    Kort sagt hade vår tids väldiga lånekris aldrig fått sina gigantiska proportioner – en kris vilken i mars 2009 var på väg att slunga ner världen i den största depressionen sedan 1870-talet – om det inte hade varit för det sanslösa derivatspelet och dess effekter.

    Det är viktigt att förstå att det stora derivatspelet har skapat skulder – spelskulder – som världen aldrig någonsin sett. Det är dessa enorma skulder som nu sätter tryck på framförallt västvärldens marknader, ett tryck som kommer att råda i åratal framåt.

    Orsaken till denna den största finanskrisen – i pengar räknat – i världens historia är de oreglerade OTC-derivaten. Och anledningen till att denna marknad ”på tu man hand” aldrig reglerades var att de nyliberala politikerna, av ideologiska skäl, vind för våg lät finansmarknaderna skapa ett helveteslaboratorium.”

    Spiran

  64. Kachina skriver:

    Jag tror jag gör som Ian, kryssar för nian.

    Alf är ju inte stendum i huvudet och har både integritet och principer.

    Jag tänker på Spirans inlägg och att det troligtvis blir ganska stökigt i Bryssel. Då går det inte ha en flock kycklingar som fattar beslut.

  65. bestofmankind skriver:

    Kachina,

    Värderingar och politisk tillhörigheten ändras inte bara för att man har sitt säte i Bryssel. Mao ett blått europa skiljer sig från den röda.

  66. bestofmankind skriver:

    man har sitt säte… menar jag man sitter i Bryssel

  67. Stefan E skriver:

    Nu har en av Wanja Röverdotters totalindoktrinerade
    valboskapare yttrat sig ang. EU- valet. Hon låter tamefan värre än Hillary och Nalin Pekgul tillsammans.

  68. Stefan E skriver:

    Samma fanatiker tror tydligen ej heller att vanliga människor, dvs vi som inte är fackligt indoktrinerade, förstår vanlig svenska.

    Precis som Babyface Sahlin och Wanja tror att man måste göra för sina medlemmar förklarar denna fanatiska partianslutare innebörden av ordet säte.

    Vanliga människor har dom inte direkt höga tankar om 🙂

  69. Helena Palena skriver:

    bestof: Dina tioöringar ramlar visst aldrig ner! Har du inte greppat än att höger och vänster inte spelar någon som helst roll. Nu pågår finalen i det största Ponzi-spel världen någonsin skådat. Och du bara hejar på sossar! Herregud. Jag säger då det så har jag i alla fall sagt det!

  70. Anna skriver:

    Ja, att lyssna på vad Partiet säger och först därefter ha en egen uppfattning, verkar vara det som fortfarande gäller för Bestofmankind.

    Att ha en egen uppfattning och utifrån den försöka påverka är alltför farligt, det såg vi flera bevis på
    från fackliga- och partipampar under de stormiga ”Wanjadagarna”.

    Tänk att detta med förändringsovillighet ska vara så svårt för vissa!

  71. Carl Norberg skriver:

    Det som spiran beskrivet som trycket på ekonomin är alltså den skuldbildning som skapat denna monstuösa valutavolym, och räntan som denna skuldbildning uppbär.

    Räntan på den skulden äter av likviditeten i ekonomin i så stor omfattning att penningmängden inte räcker till den vanliga ekonomins behov längre.

    Man kan säga att en alldeles för stor del av penningmängden nu är verksam inom finansindustrin som inget producerar, istället för att vara verksam inem den industri som producerar varor eller reala värden.

  72. bestofmankind skriver:

    Det är ”my two cents” för er blåögda.

    Resten för Ni tänka ut själva. Har egentligen slutat debattera i Er sandlåda men kan ibland inte låta bli att kommunicera med Kachina.🙂

  73. Carl Norberg skriver:

    Ja nu är det inte läge längre att gapa om partier, nu är det läget att agera och engagera sig.

    I detta gäller att sprida medvetenheten om vad som är i det förestående, och med alla medel försöka få politiker och beslutsfattare att ta reson och lyssna på dem som förstår vad som händer nu.

  74. bestofmankind skriver:

    Stefan E,

    Är det inte jobbigt att vara klonad av göteborgslullaren och Anna.

  75. Kachina skriver:

    bestofmankind

    Vi är bägge socialister med lite olika syn på hur socialismen framförs i dagsläget. Socialdemokratin är för svag och saknar identitet i en tid då det krävs principfast integritet.

    Alf Svensson står nu utanför partipolitiken och drabbas liksom alla åldringar av altruism. Han har aldrig varit den blå-kristen-höger ”nickedocka” som deras nuvarande partiledare är.

    Kort sagt, hans stabilitet och erfarenhet är det som kommer först i detta krisläge. EU behöver honom.

  76. Stefan E skriver:

    ”Har egentligen slutat debattera i er sandlåda”
    och ”är det inte jobbig att vara klonad av etc” säger väl det mesta om hur en lokal socialdemokratisk pamp
    ser på omvärlden.
    Mästra genom att nedvärdera är ett gammalt fackligt och socialdemokratiskt grepp som lever kvar hos vissa.

  77. mrmhalland01 skriver:

    bestofmankind :

    Är Mona Sahlin en bra partiledare för socialdemokraterna ?

  78. Kachina skriver:

    Ursäkta mig, Mona Sahlin. Det gör ont att vara uppriktig. Jag har inget emot dig som person, men det måste sägas.

    Du är inte rätt person för det där jobbet.

    Vi har alla olika kvaliteér och förmågor. Du är säkert en skicklig förhandlingspolitiker, men har inte de förmågor som krävs av en partiledare.

    Du talar släpigt och entonigt. Du kan med detta verktyg inte ”tända en eld i massan”. De hör inte orden, utan tonfallet och faller i sömn i TV-soffan.

    Palme hade ”gåvan”. Alf Svensson har den, ”predikant-gåvan” som kan få massan att bli en ”resonanslåda.”

    Ni har bara, Margot. Som varande Skelleftebo och ytligt bekant, kan jag bara säga att det är din plikt mot den rörelse som format dig till den du är.

  79. Carl Norberg skriver:

    Jag tror att Moderaterna kommer att vinna en del på sitt initiativ att 20 % av de nya moderata riksdagsledamöterna, vid nästa val skall vara fristående ifrån det politiska broileriets rekryteringsled.

  80. Carl Norberg skriver:

    Detta vore något att ta efter inte minst för att stärka den socialdemokratiska trovärdigheten.

  81. Carl Norberg skriver:

    Det är ta mig fan helt otroligt vad trögt det går med förståelsens utbredning???

    Har den mentala spänsten stumnat helt hos befolkningen, eller har den aldrig funnits???

    En domare som medvetet tar ett uppdrag, utan att han så som medlem i upphovsrättsföreningen reflekterar över att detta gravt kan skada upphovsrättsliga domars trovärdighet, han saknar helt omdöme.

    Och är en domare utan omdöme, en bra domare?

  82. Carl Norberg skriver:

    Eller är detta ett medvetet val för att skapa politiska kulisser, som till exepmel att kunna fälla med enormt stränga straff, men att likafullt senare kunna komma att fria….

  83. soli01 skriver:

    En domare som inte inser att han i detta läge befinner sig en jävsstuation är ingen bra domare. Här är det helt klart att han inte skulle ha tagit detta uppdrag.
    Rättegången måste göra om och läser man domslutet – vilket jag gjort – ser man tydligt sambanden – enkelriktat.

  84. Stefan E skriver:

    Jag har ett förslag till ny domare. En person som inger respekt tack vare ett alltid neutralt framträdande i alla sammanhang.

    Mitt förslag är: bestofmankind

  85. Kachina skriver:

    ”Eller är detta ett medvetet val för att skapa politiska kulisser, som till exepmel att kunna fälla med enormt stränga straff,”

    = Stalinstyrd rättegång. Som jag alltid sagt, kommunismen och kapitalismen är varandras likar.

    Jag har ett förslag till ny domare. En person som inger respekt tack vare att hon alltid styrs av ”hjärtats förnuft” i alla sammanhang, inte av kapitalismens blodhundar.

    Mitt förslag är: bestofmankind

  86. Kachina skriver:

    Stefan

    Vi ”logiska idioter” i väst, har mycket att lära ur österns livsfilosofi. Den dag vi får balans mellan de två, kommer mänskligheten att göra enorma framsteg.

  87. Stefan E skriver:

    Kachina

    Håller med om ”Österns Visdom” men betr. denna bestofmankind verkar det som om hon präglats betydligtmer av den pågående indoktrineringen från det Socialdemokratiska Partiet. Hon sväljer tamefan allt som Mona,Nalin, Wanja & Co säger, för att inte tala om hennes lokala idoler som Urban ”Fnykis” Ahlin, som bygger sin image på att ta till sig alla de sämsta sidorna från Pierre Schori (och det är ju en livslång uppgift🙂 )

  88. Kachina skriver:

    Det är det som är Österns Visdom. Symboliskt kan man säga att man sväljer allt, mal och separerar det i hjärtekvarnen och skickar ut det värdelösa med avträdet.

    Man kan även använda Försvarets Forskningsanstalts teori om skillnaden i manligt (väst) och kvinnligt (öst) tänkande.

    Kvinnan ser en 180 graders helhetsbild där detaljerna är av underordnad betydelse. Mannen är bra på att koncentrera sig på detaljer, men har en väldigt svag helhetsbild.

    Det gäller att inse skillnaderna och sedan dra nytta av de olika förmågorna.

  89. Stefan E skriver:

    Då borde väl, i logikens namn, i dina ögon Mona Sahlin vara ett synnerliget gott exempel på din teori. För att välja dina ord ”separerar det i hjärtekvarnen och skickar ut det värdelösa med avträdet”.
    Avträdet i hennes fall är den brist på politisk t budkap som hon för fram.
    Vad är alltså skillnaden mellan henne och den edttriga lilla stingpinnen som flög ut i beskyllningar om min person igår?

  90. Stefan E skriver:

    Nejdu Kachina

    Innerst inne är du säkert den gamla typen av socialist som skyddar sina indokltrinerade partifränder in i det sista.

    Det trodde jag inte för även du har visat klara tecken på nytänkande men när det kommer till kritan
    är du tydligen lik övriga som finns inne i partiapparaten.

  91. Kachina skriver:

    Mona Sahlin har jag själv kritiserat, men bestofmankind skyddar jag med mitt liv av den enkla anledningen att hon tänker med hjärtat, inte med magen och solarplexus som är de enda tankeverktygen hos borgare.

    Ja, jag är socialist. Den riktigt urgamla typen av socialist anno 1750, alltså liberalsocialist.

    Du Stefan har gjort dig skyldig till ett otal personangrepp, så det är nog bara att svälja och ta emot när ”stingpinnen” ger igen.

  92. Stefan E skriver:

    Då återstår bara att säga lycka till gällande nästa val. Siffror pekar ju nedåt för varje dag för dina förtroendevalda så det kommer nog att gå bra ska du se.
    Socialdemokrater – ett 1900- talsfenomen?

  93. Stefan E skriver:

    NYTT VÄLJARRAS FÖR SOSSARNA

    Var så god Kachina 🙂

    http://www.dn.se/nyheter/politik/alliansen-i-kapp-nar-valjarna-flyr-s-1.851323

  94. Kachina skriver:

    ”Socialdemokrater – ett 1900- talsfenomen?”

    Ja, den del som gällde fram till 1970, gjorde stor nytta i samhället. Något vi skall vara evigt tacksamma för.

    Därur utvecklades sedan en politisk överklass, en politisk adel vi har all anledning att skämmas för.

    Jag vet inte om han lever än idag, fd byggnads ordförande i Skellefteå David Lundström. Om han idag ser det som händer inom rörelsen erinrar sig vad jag sade till honom 1974. Det här håller inte, det här kan inte hålla i längden. Nu har det gått till den punkt jag sade de skulle komma.

    Jag tror inte att sossarna vinner valet på halvdöda broilers. Det måste in ny vitalitet. Jag har inget emot Ahlin. Han har ”gåvan” och är nog den enda, förutom Margot, som kan ”tända eld” i en folkmassa.

  95. Stefan E skriver:

    Urban Ahlin som ”partipyroman”! Du måste skoja🙂
    I mina ögon torde hans förebild vara Bosse Ringholm i fråga om eldfängdhet.

    Men jämfört med herr T Östros framstår ju till och med Påven som ett trallande eldklot🙂

  96. Kachina skriver:

    Tja, man vet aldrig vad som kan hända. I dagens informationssamhälle kan en opinion svänga inom några timmar.

    Det beror inte så mycket på VAD man säger, utan HUR man säger det. Folk lyssnar i princip inte på VAD de säger.
    Hade de gjort det, hade de förstått att de valde in en Allians vars värdegrund vilade på nazistiska och separatistiska åsikter, en politik baserad på människans ekonomiska värde istället för dess mänskliga värde.

    Nu har ju den grunden försvunnit i och med att kapitalismen ligger i samma grav som kommunismen. Kapitalet som värde, är en illusion och Alliansen har skickligt anpassat sin politik till denna nya situation.

    Det blir intressant att se framtiden an, men jag tror fortfarande på en samlingsregering efter valet 2010. Detta beroende på händelser i omvärlden som kommer att lägga stort tryck på oss. Då finns det inte utrymme för partipolitik. Alla krafter måste läggas på att hålla ihop nationen.

  97. Kachina skriver:

    Nej, alla socialdemokrater. Det går inte att bygga ny politik på en gammal ikon från den politiska adel som numera giljotineras dagligen i media. Det är dömt att misslyckas.

  98. bestofmankind skriver:

    Kachina,

    Ang Alf Svensson, med all respekt, har du rätt om honom- han har integritet och principer. Faktum är att han var faktiskt den ende i högerpartiet – förutom socialdemokraterna – som kämpade för ambassadens nedläggningar. MEN det hjälpte inte. Majoriteten vann.

    Ang socialdemokratin som mitt parti tillhörighet vill jag förklara så här:

    Jag har enkla ambitioner i livet – att enbart leva harmonisk bl a med familjen. Men när jag genom ambassadsnedläggningar fick uppleva högeralliansens orättvisor är det min plikt att ställa upp på partiets existens som tog emot mig som en människa med lika värde och lika rättigheter som infödda svenskar har. När några tvekar på vår partiledarens förmåga är det också min plikt att bära henne.

    Jag kommer att finnas för partiet så länge jag behövs. Tacksamhetsskuld…ja, men mest pga lojaliteten.

  99. Anna skriver:

    Amen!

    Trevlig helg 🙂

  100. bestofmankind skriver:

    Det är därför trots allt jag ”älskar” Anna.

    Trevlig helg till dig och alla🙂

  101. Kachina skriver:

    Bestofmankind

    Som sagt, du tänker med hjärtat, stöder de som gav dig stöd.

    Det är helt rätt, lycka till.

  102. mrmhalland01 skriver:

    Nu i EU-val tider är det ju lite angeläget att veta vad de egentligen gör i Bryssel.
    Är det någon som vet om det finns sanning i det som framförs på denna blogg ?

    http://henrikalexandersson.blogspot.com/2009/04/annu-en-eu-skandal-som-svenska-media.html

  103. soli01 skriver:

    Kachina – du vet väl att hjärnan styr ditt handlande.🙂 Du kör väl aldrig lastbilen med hjärtat – tror inte det.🙂

  104. Anna skriver:

    mrmhalland

    Tyvärr stämmer uppgifterna i princip. Bedrövligt!

    Sveriges Radios reporter, Susanne Palme, rapporterade följande i tisdags (den 21 april):

    För att täcka underskottet i Europaparlamentarikernas hårt kritiserade pensionsfond kommer parlamentet att gå in med 1,3 miljarder kronor av skattebetalarnas pengar. Beslutet får kritik av svenska EU-parlamentariker.

    Mer än hälften av Europaparlamentets ledamöter har tecknat sig för den frivilliga och mycket förmånliga pensionsförsäkringen som ger ledamöterna ett tillskott på drygt 15 000 kronor per månad ovanpå den vanliga pensionen. Ledamöterna behöver bara stå för en tredjedel av premien, resten står Europaparlamentet, alltså skattebetalarna, för.

    Men nu går alltså pensionsfonden med förlust till följd av den ekonomiska nedgången men också på grund av dåliga investeringar. Och Europaparlamentets direktion har beslutat att täcka underskottet på 1,3 miljarder kronor för att garantera ledamöternas pensioner.

    Av de svenska ledamöterna är det bara Folkpartiets Olle Schmidt som tecknat den frivilliga pensionsförsäkringen, men han kommer nu att gå ur.

    – De här nya villkoren gör att jag får träda ur. Det tycker jag inte är rimligt att vara med i det systemet.

    Vad ger det här för bild av Europaparlamentet?

    – Jag tycker inte att det är bra, säger Olle Schmidt.

    Vilka partigrupper som står bakom uppgörelsen är inte känt, eftersom protokollet från direktionens möte inte är offentligt. Men Socialdemokraternas gruppledare i parlamentet har kritiserat beslutet.

    Däremot står den konservativa partigruppen bakom, vilket upprör moderaten Christoffer Fjellner.

    – Det tycker jag är pinsamt. Vi har länge försökt att sätta stopp för den här pensionsfonden. I en tid när vanliga människors pensioner minskar ska inte politiker försöka använda skattepengar för att rädda sina egna pensioner. Vi drabbas alla av den globala finanskrisen och då är det inte så att politiker ska kunna rädda sig genom att använda skattepengar för att rädda sitt eget skinn, säger Christoffer Fjellner.

    http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?artikel=2782668

  105. Anna skriver:

    soli01

    Tycker du inte att vår vän uppe i Byske tillräckligt många gånger genom sitt idoga skrivande har bevisat
    att han inte har någon hjärna.

    Därför måste vi nog trots allt acceptera att han kör sin lastbil med hjärtat!
    🙂

  106. soli01 skriver:

    Anna – visst finns det hjärna – men storleken kan vi bara sia om.🙂

  107. Anna skriver:

    Sossarnas samarbetspartner Miljöpartiet har ett något ”annorlund” ungdomsförbund. Göran Skytte har i sin krönika i Svenska Dagbladet idag uppmärksammat detta. Läs, njut och ha det så bra! Det är alltså inget aprilskämt!🙂

    ——————————————————
    Den första april röstade riksdagen igenom en könsneutral äktenskapsbalk. Bara några minuter senare kom en pressrelease från Grön Ungdom. De ville ha mer. Nu. Omedelbart.
    Vad då? Svar: ”Vi vill så snart som möjligt gå steget längre, och införa en köns- och antalsneutral samlevnadsbalk … En ny lagstiftning där alla samlevnadsformer värderas likvärdigt. Juridiskt och ekonomiskt skydd ska inte vara avhängigt en romantisk, sexuell tvåsamhet.”

    Den 12 mars kräver man med kraft att Patent- och -registreringsverkets förtryck måste upphöra – alltså förtrycket att pojkar ska heta som pojkar och flickor som flickor. Lasse får inte heta Ulla. Greta får inte heta Hans. ”I Sverige i dag får personer alltså inte välja vad de ska heta. Ur ett transperspektiv är det oerhört viktigt att namnlagen ändras.”

    Den 12 mars kräver man med kraft att Patent- och -registreringsverkets förtryck måste upphöra – alltså förtrycket att pojkar ska heta som pojkar och flickor som flickor. Lasse får inte heta Ulla. Greta får inte heta Hans. ”I Sverige i dag får personer alltså inte välja vad de ska heta. Ur ett transperspektiv är det oerhört viktigt att namnlagen ändras.”

    Den 12 mars kräver man med kraft att Patent- och -registreringsverkets förtryck måste upphöra – alltså förtrycket att pojkar ska heta som pojkar och flickor som flickor. Lasse får inte heta Ulla. Greta får inte heta Hans. ”I Sverige i dag får personer alltså inte välja vad de ska heta. Ur ett transperspektiv är det oerhört viktigt att namnlagen ändras.”

  108. Torsten skriver:

    Nu var det ju så att han spillde ut sin ena hjärnhalva när han slog huvet i cementgolvet.
    Det var sannolikt den delen som logiken sitter i🙂
    Anna, nu har jag lagt in mattorna i min lite sportigare Merca🙂

  109. Torsten skriver:

    Ja,

    Mycket viktiga frågor som Mona måste ta ställning till.

  110. Kachina skriver:

    Kära hjärnforskare, jag kan upplysa er om att hjärnan inte fungerar utan växelverkan med ett annat organ, hjärtat eller solarplexus.

    Det är just detta som skiljer socialisten från borgaren.

    Borgarens hjärna arbetar enbart i symbios med solarplexus. Därför ser världen ut som den gör🙂

  111. Torsten skriver:

    Då finns det absolut inget hopp för Dig🙂🙂

  112. soli01 skriver:

    Om hjärnan krymper på en socialist då uppstår verkligen en kris, som många fått ta del av.🙂

  113. Torsten skriver:

    soli,
    Lägger man rösten på rätt parti, så slipper man de negativa konsekvenserna🙂

  114. mrmhalland01 skriver:

    Förlåt ! det blev fel, även om den också kan vara läsvärd.

    http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?artikel=2782668

    Så skulle det vara.

  115. Ian Engblom skriver:

    Alf Svensson är en mycket bra kandidat, kan inte mer än instämma i inlägget!

  116. Kachina skriver:

    Nja soli01, kanske vi inte skall diskutera hjärnans funtion, men för din upplysning skall sägas att hjärnans celler, var för sig, inte har högre medvetande än on/off. De kan ta emot, lagra och leverera den papegojskit (inlärda kunskap)den tar emot, men tänka kan den inte.

    En borgare tänker med magen. Känslan i magen (solarplexus) initierar substansflöde mellan synapser och celler i hjärnan.

    Därför ser världen ut som den gör.

    Alf Svensson är den enda rena klippa vi har kvar, som ännu inte är täckt av bonusskit.

  117. Carl Norberg skriver:

    Och fortfarande så är det ingen biologisk skilllnad emellan funktionaliteten i det endokrina systemet, eller vad avser den neurologiska funktionen hos människor med olika åsikter.

    Åsikter är hur individen åser en fråga, alltså vilket perspektiv som individen har på frågan i sak.
    Att det sedan skiljer emellan perspektiv, där det smalare perspektivet är ägnat att gälla ett mindre omfång, det kan nog några ytterligare förstå, om de riktigt anstränger sig.

    Vad som sedan är bästa nytta i förhållande till vem som skall gynnas, är inte heller detta en fråga som är annat än helt absolut. Samhälle gäller alla i samhället, och enskild nytta kan inte vara allmän nytta med mindre än att alla gynnas lika.

    Konsten att tänka tycks vara på upphällning i det långa landet Sverige.

  118. Kachina skriver:

    ”Konsten att tänka tycks vara på upphällning i det långa landet Sverige.”

    Jag var på majstämma i fredags, som ombud. Där sitter okunnigheten i högsätet och tänkandet sträcker sig så långt som till den egna plånboken, men ibland inte ens det för man måste ta motsatt parti och det slår lock för öronen när man talar om vad det fruktlösa agerandet kommer att kosta i rena kronor.

    Jag har gjort mig skyldig till att vara läs- och skrivkunnig. För detta och min oförmåga att hålla käft, lever jag visst under hot.

    Jaja, inte slutar jag tänka för att man slår ihjäl mig. Det finns annan materia att alstra medvetande i.

  119. soli01 skriver:

    Vem kan det månde vara som tänker”slå ihjäl” dig Kachina? Går det så hett till på majstämmor?

  120. Kachina skriver:

    Här känner man mer än man tänker.

    Nu vet jag inte om detta är sant, eller bara en spekulation, men jag måste faktiskt erkänna att jag är smickrad.

    Tänka sig, att vara så betydelsefull att någon är beredd att sitta livstid i fängelse, för min skull.

    Dé du.

  121. mrmhalland01 skriver:

    Kachina,

    Vad är en majstämma och vilket folk deltar i en sådan ?

  122. Kachina skriver:

    Det är årsstämma i de samfälligheter (jordbruksfastigheter)som bildats ur 1850-talets laga skifte.

  123. Kachina skriver:

    Kan någon förklara varför så många blir arga på mig?

    Kan det vara för att jag inte nickar bifall i samma takt som de andra papegojorna? 🙂

  124. soli01 skriver:

    Kachina – du använder bara hjärtat och en tydlig förträngning i hjärnan.🙂
    Skämt å sido: Kallas ibland klarspråk …eller

  125. Kachina skriver:

    🙂

  126. mrmhalland01 skriver:

    Ja du Kachina,

    Det finns ganska många som inte vill jämföras med ”brun-rockar” och annat hörande från 30-talet.
    Det finns till och med de som blir förbannade över att bli jämförda med ovan nämnda för att de inte delar dina politiska åsikter som enl. egen utsago är minst 100 år gamla. (Du nämnde något om att du har samma socialistiska syn som, var det 1850 ? ).
    Hoppas att detta kan hjälpa dig att förstå🙂

  127. Kachina skriver:

    Nej, det var 1750-talet. De var klokare då.

  128. mrmhalland01 skriver:

    Ok,

    Kanske vissa tycker att det är lite förlegat ?🙂

  129. Kachina skriver:

    Det är inte förlegat, bara försumpat av efterbörden.

    I väst lyckades man uppnå friheten, på bekostnad av jämlikheten.

    I öst lyckades man uppnå jämlikhet inom den stora massan, på bekostnad av friheten.

    Det var faktiskt socialismen i Skandinavien och Mellaneuropa som lyckades komma närmast målet, för att vid spel mot vidöppet mål, lyckas med konststycket att missa målet genom reformen 1975 och införandet av Thatcherismen 1986.

  130. Carl Norberg skriver:

    Den individuella friheten är grunden för det vidare engagemanget i socialt verkande.

    Ingen som känner sig tillräckligt fången i tvång, kommer att engagera sig vidare i annat.

  131. Carl Norberg skriver:

    Ett problem är att de flesta människor egentligen är liberalsocialister, men att så få av dem inser att detta är den gällande verkligheten.

    I stället tycks de flesta vara fångna i politiska schabloner.

  132. soli01 skriver:

    Carl Norberg – är det inte läge att ändra banksystemet och införa något som de muslimska bankerna tillämpar?
    Hur ser du på deras verksamhet och är den något att satsa på?
    Apropå liberalsocialister: Varför inte en moderat-moderat.🙂

  133. Carl Norberg skriver:

    Att dessa inte tillämpar ränta torde även så småniongom bli någonting som är självuppfyllande, även för det västeuropeiska systemet, så är det.

    Det är knappast särskilt långsiktigt att lejonparten av likviditeten i en ekonomi åtgår till kostnader för handel med valuta, och att kraven på skuldbildning därför dessutom hela tiden ökar exponentiellt.

    Av någon anledning så inbillar jag mig att även den trögaste bankförespråkare, till sist måste inse att det inte duger att alla i en ekonomi sysselsätter sig med valutahandel, medan det å andra sidan duger mycket väl att alla producerar reala fördelningsbara nyttovärden.

  134. Philippe Öhlund skriver:

    Att nu vara tillbaka i Sverige efter nio år i Belgien känns mycket bra.

    Sverige är verkligen ett vackert land.

    Jag förstår dock inte varför jag skall behöva vänta vecka ut och vecka in som svensk medborgare på att få överföras från emigrantregistret till sparregistret.

    Det vore ju verkligen skönt att kunna få tillgång till telefon och internet hemma.

    När jag gick till Telia skrattade de bara, när jag ville köpa en mobil med internet och mobilabonnemang.

    ”Kom igen om ett par månader, när vi har dig i vår dator. Då får du handla”, sa de.

    När jag ville adressändra på SE-Banken skrattade de också.

    ”Du får allt vänta ett tag”, sa de, ”men du kan ändra ditt postnummer”, upplyste den vänliga damen där. Jaha.

    När de slår in mitt svenska personnummer på datorn får de fram – nada!

    Jag har ju tänkt handla en del på Coop, gamla Konsum, så jag tänkte att ett medlemskort där kunde vara bra.

    Där fick jag i alla fall till slut ett tillfälligt medlemskort, tills de också får uppgifterna från Spar.

    Eftersom jag har upplevt den belgiska byråkratin, via inskrivning, giftermål, arvskifte, skilsmässa mm, så törs jag ändå säga att allt kommer gå lättare här.

    I Belgien hade jag tre dagars pappaledighet, när min dotter föddes, som jag inte fick så stor nytta av, eftersom min dotter låg i kuvös. Nu är det tio dagar där. Hoppas vi är generösare mot alla nyblivna pappor här.

    Men visst, nu sitter på ett internetkafé i Södertälje med min belgiska papperslapp till körkort och undrar lite grann vad EU har gjort för att underlätta byråkratin för oss.

    Som svensk medborgare hoppas jag att jag inom de närmaste veckorna i alla fall blir betrodd med att få inneha svenskt telefonabonnemang.

    Det blir rätt dyrt i längden att anlita min belgiske mobiloperatör via det brittiska Primus.

    Jag känner att min politiska vision blivit klarare och mognat i Belgien.

    Resultatet av socialistisk politik med 40-60 procents arbetslöshet i Vallonien är klart avskräckande.

    De belgiska liberalerna som slängde ut de handikappade ur socialförsäkringssystemet är också ideologiskt avskräckande.

    Att låta de handikappade betala samhällsnotan mötte oroväckande lite motstånd. Otroligt!

    USA-valet och diskussionen kring detta har fått mig att inse konservatismens värde.

    Kristendomens värde är självklar.

    Själv har jag gått med Södertäljemoderaterna och hoppas kunna verka för konservativa och kristna värderingar på det sättet.

    Det här med ”compassionate conservative” är en idé jag starkt gillar.

  135. mrmhalland01 skriver:

    Välkommen till Sverige Philippe Öhlund !

    Jag trodde i min enfald att Sverige hade full kontroll på personuppgifter även om man bodde utomlands.
    Du har ju varit Svensk medborgare hela tiden om jag förstod dig rätt ?

  136. Helena Palena skriver:

    ohlund: Ja, va´fan ska vi ha EU till? Jag tror jag ska börja jobba med Libertas och hjälpa till att mota Brysseleliten i grind!

  137. Carl Norberg skriver:

    EU:s främsta uppgift är att rikligt avlöna sina delegater.

  138. mrmhalland01 skriver:

    Där satt den Carl Norberg !🙂

    Det är utan tvekan en klubb för inbördes beundran och belöning !

    Kommer man ifrån det och börjar ägna sig åt det man påstår att man är till för tror jag dock att samfundet kan göra en viss nytta.

  139. Carl Norberg skriver:

    EU:s politiska trovärdighet är omvänt proportionell mot delegaternas ersättningsnivåer, och följaktligen så är idealitet det mest sällsynta i detta parlament.

  140. Torbjörn skriver:

    EU-anhängare:

    Nämn något eller några väsentliga och relevanta skäl till att vi ska vara med i EU? Jag vill höra argumenten.

  141. mrmhalland01 skriver:

    Torbjörn,

    Någon stans tror jag att det förenade också leder till det fredliga, men, vi får inte ta med för många som har en ”svag fredlig och demokratisk grund” tror jag.

  142. mrmhalland01 skriver:

    God natt alla !!

    Förutom riktigt bra musik vill jag också de min syn på vad som kommer hända de närmsta åren.

    Låt lärarna vara USA/Ryssland/Kina/Indien.
    Låt eleverna vara ”småländerna”

  143. Stefan E skriver:

    Ja, libertas verkar kunna vara ett alternativ om man vill kämpa mot makten och byråkratin i Bryssel.

  144. Carl Norberg skriver:

    Ja man kan ju inte precis säga att EU motverkar konformism, centralstyrning och att det inte leder bort ifrån det individuella självbestämmandet.

  145. Philippe Öhlund skriver:

    Tack, mrmhalland!🙂

    Det var ju familjeskäl som gjorde att jag flyttade ut, så när den situationen nu ändrats, känns det självklart naturligt att flytta hem till Sverige igen.

    Men det är sant att jag slås, i både debatten och i samtalet med mannen på gatan, av hur EU- och Eurofientligt Sverige är.

    När Belgien införde Euron för några år sedan var alla där så väldigt negativa till Euron, att politikerna valde att klubba igenom Euron i det federala parlamentet, istället för att anordna folkomröstning.

    Idag hörs dock ingen kritik mot Euron och jag har ännu inte mött någon som vill ha tillbaks belgerfrancen.

    Jag tycker själv att Euron är jättebra och då syftar jag givetvis inte bara på att det i dagsläget är trevligt att växla in sina Euros till svenska kronor.

    Jag vill också ha mer centralstyrning, eftersom det stärker medborgarnas möjligheter att verka på lika villkor.

    Naturligtvis vill jag inte att Sverige skall bli som Belgien.

    Jag har ju haft olika kundvårdande uppgifter i Belgien, som jag i och för sig klarat bra, men av andra nationaliteter upplevs svenskar ofta som tämligen besvärliga.

    Och det är sant att svenskar är mycket mindre följsamma än andra folk.

    Att Sverige är ett bra och välskött land kanske har vuxit fram av paradoxen att ett enträget men omöjligt folk kräver ett utmärkt system för att samhället skall fungera.

    Jag tror att det är den projiceringen, som skapat EU-fientligheten och EU-förvirringen.

  146. […] glädjande är att Alf inför Europaparlamentsvalet backas upp av Ian Wachtmeister som i mångt och mycket har jobbat för vår sak i tidigare […]

  147. thomas belesis skriver:

    Good information. Lucky me I came across your site by chance (stumbleupon).
    I’ve book-marked it for later!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: